Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow 8-AS ÚT FEJLESZTÉS - ELKEZDŐDIK A VÁRPALOTAI ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSE IS
8-AS ÚT FEJLESZTÉS - ELKEZDŐDIK A VÁRPALOTAI ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSE IS Nyomtatás E-mail
Írta: Fehérvári Hírek   
2014. július 03.

Image

Megkezdődik a Várpalotát elkerülő út építésének első üteme, a fejlesztéssel a Fehérvár melletti város napi közel 20 ezer áthaladó autó zajától és légszennyezésétől mentesül. A kétszer kétsávos, fizikai elválasztással kialakítandó elkerülő út első ütemében az 5,9 kilométeres főpálya mellett 2,4 kilométer egyéb országos, illetve 2,35 kilométer szervizútat építenek. A nádasdladányi és az ősi bekötőútak különszintű csomóponttal csatlakoznak az új nyomvonalhoz, a beruházás során egyebek mellett két új vasúti hidat, három közúti felüljárót és zajvédő falat építenek.
 
 
2016 nyarára elkészül a székesfehérvári elkerülő út befejező szakasza. A beruházás 6,7 kilométer hosszban 14,5 milliárd forintból valósul meg. Ez a harmadik szakasz a 8-as és a 7-es út szétválásától indul és a csóri különszintű csomópontban fejeződik be.
 
A kivitelezés során mintegy 600 ezer m3 föld és 30 ezer m3 aszfalt beépítésére kerül sor. A nyomvonal érinti a Gaja-patakot, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Feketehegyi-árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi-árkot keresztezve jut el, a 8. számú főúthoz.
 
A szakaszon 8 felüljárót és 2 különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8 számú és a 7 számú főút közös szakaszán, az Aszalvölgyi-árok közelében, a másik pedig a 8. számú főút Csór települést elkerülő szakaszához csatlakozva kerül kialakításra.
 

 
Loppert Dánielt, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta, hogy már közel 23 kilométeren tart a 8-as főút gyorsforgalmi autóúttá történő fejlesztése Székesfehérvártól Herendig. A hajmáskéri csomópontnál épülő felüljárót várhatóan augusztus közepén átadják. A Várpalota elkerülő nyomvonala kedvezőtlen, magas talajvizű altalajon keresztül halad, ezért hosszabb idejű konszolidációs időszakot kell biztosítani, és stabil töltésalapozást kell végezni - mondta.
 
Az építés során közel 30 kilométeres szakaszon közműkiváltást végeznek, valamint felszámolnak és rekultiválnak egy hulladéklerakót is. Az építés idejére a vasútvonalat másfél kilométer hosszan ideiglenesen áthelyezik, így jövőre egy rövid ideig autóbuszos pótlás lesz a szakaszon. Közlése szerint a munkálatok idén a terület előkészítésével, azaz régészettel és tereprendezéssel indulnak.
 
A NIF közleménye szerint a szakasz második üteme, a 8-as főúti visszacsatlakozásig környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik, az engedélyeztetéshez kapcsolódó terveket idén benyújtják a hatóságokhoz, a kiviteli tervek jövő év közepére elkészülnek. A két ütem építése egyszerre fog befejeződni, így a közlekedők az elkerülőt 2017 év végén már használhatják - mondta.
Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >