Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow A Richter és az Egis a legismertebb hazai gyógyszergyár
A Richter és az Egis a legismertebb hazai gyógyszergyár Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2008. november 04.

Meglepően kevés gyógyszercéget ismer a magyar lakosság, tevékenységükről pedig – a konkrét információ hiányának ellenére is – jellemzően negatívan vélekednek – derült ki a webbeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. 1000 fős reprezentatív lakossági kutatásából. A vizsgálat szerint spontán ismertségben mindössze két gyártó emelkedik ki: a Richter (34%) és az Egis (27%), amelyeket gyakorlatilag minden harmadik lakos ismer, a támogatott válaszok eredményeivel kiegészítve pedig a Béres említése jelentős még.

Az első öt legismertebb gyártó között találjuk a „Chinoin” és „Biogal” cégneveket is, kevesen tudják azonban, hogy a Chinoin ma már sanofi-aventis-ként, a Biogal pedig TEVA-ként működik.  

 

A Béres az egyetlen olyan cég, amely ismertsége gyakorlatilag minden korcsoportban magas, a lakosság majd 30 százaléka szerint erről a cégről hallani a legtöbbet. A Richter inkább a fiatalabb korosztályokban, az Egis a 26-55 év közöttiek körében, míg a „Chinoin” és a „Biogal” gyógyszercégek jellemzően az idősebbek által ismertek.

 

Jellemző, hogy a gyógyszergyártók között kozmetikai vagy gyógyhatású készítmények előállításával, forgalmazásával foglalkozó cégeket is említettek.

 Még mindig negatív a megítélés 

A lakosság többsége még mindig negatív véleményeket társít a gyógyszercégek tevékenységéhez. A megkérdezettek nagy hányada szerint a gyárak extraprofitot realizálnak (73%), érdekeiket mindig tudják érvényesíteni (70%) és kiviszik a pénzt az országból (48%). Ugyanakkor a lakosság 81 százaléka úgy látja, hogy a gyártók sokat költenek kutatás-fejlesztésre, és 59 százalékuk szerint az egészségügyi rendszer működőképességének biztosításában is nélkülözhetetlen szereplők.

 

Amit a kutatás eredményei szerint hiányolunk, az a társadalmi szerepvállalás (szponzori, támogatói tevékenység), az ingyenes szűrőprogramok szervezése, a kockázatokkal és az egészségmegőrzéssel kapcsolatos felvilágosító munka. A megkérdezettek többsége ezeket az állításokat nem tartja jellemzőnek a gyógyszergyártó cégekre.

 Kevés és téves az információ 

A gyógyszergyártók ismertsége leginkább csak a név felidézését jelenti, konkrét információi csak nagyon keveseknek vannak, és ha tudunk is valamit említeni a kérdéses vállalatról, akkor az az információ nagyon sok esetben téves.

 

Ismereteink forrásai jellemzően a televíziós reklámok, műsorok (67%), míg a lakosság egynegyede újságokból, magazinokból értesül a velük kapcsolatos hírekről, s az interneten csak a fiatalabb korosztály találkozik egy-egy gyártó nevével.

 

A kutatást a WEBBeteg egészségportál (http://www.webbeteg.hu) megbízásából a Szinapszis piackutató cég (http://www.szinapszis.hu) végezte.

 

A kutatásról

 

 

A Szinapszis Kft. rendszeresen végez piackutatásokat a felnőtt magyar lakosság körében különböző egészséggel kapcsolatos témában. A kutatás során ezer, véletlenszerűen kiválsztott embert kérdeztek meg. A minta életkor, nem, régió és településtípus alapján reprezentálta a 18 év feletti magyar lakosságot.

              
Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >