Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Megnyílt a székesfehérvári vasútállomás felújított utascsarnoka Nyomtatás E-mail
Írta: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., Fraller Ildikó   
2016. július 30.
Megnyílt a székesfehérvári vasútállomás teljesen felújított utascsarnoka, a jegypénztárak is visszaköltöztek az épületbe. A kivitelezés jelenlegi állásáról Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.

 

Az utascsarnok megnyitásával az új 8 m széles aluljáró teljes szélességében használható az első vágány melletti peronról egy, az utascsarnokból három lépcső vezet az aluljáróba. A szigetperonokhoz két-két lépcső vezet fel az aluljáróból. A liftek is működnek, a nyugati lépcsőkarokon kerékpárfeltoló vályúkat építettek ki. Az utascsarnok emeletén még dolgozik a kivitelező, így a majdani Kormányablakhoz vezető csarnoklift még nem üzemel.

Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere elmondta: „Szerdán egy nagyon fontos naphoz érkeztünk: a vasútállomáson már nem a konténerekben kell az utazáshoz szükséges jegyeket és bérleteket megvásárolni, hiszen a jegypénztár visszaköltözött a felújított várócsarnokba. Ez a beruházás kiemelten fontos Székesfehérvár számára, a tömegközlekedési csomópont fejlesztése – ami uniós és állami forrásból valósul meg mintegy 40 milliárd forintból – a munkavégzésük céljából utazó és az iskolába járó lakosok mellett a turistáknak is jelentős." Az alpolgármester köszönetet mondott a kivitelezőknek, valamint a NIF Zrt-nek az elvégzett munkáért. Mészáros Attila elmondta továbbá, hogy az intermodális csomóponttal tovább fejlődik ennek a közlekedési területnek a korszerűsítése.

 



Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „A csarnokban és a peronokon is működik az új utas-tájékoztató rendszer, valamint a vakok és gyengénlátók közlekedésének segítésére vezető, illetve veszélyre figyelmeztető vezetősávokat alakítottunk ki. A jövő héten forgalomba helyezik teljes hosszban az új V., VI. és IX. számú vágányokat, a VIII. számú csonkavágányt és a „D” jelű szigetperont, ezt követően már az utazóközönség teljesen birtokba veheti a személyvonatok közlekedéséhez kapcsolódó létesítményeket.”

A beruházás befejeztével várhatóan 2016 év végén, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a székesfehérvári vasúti pálya és állomás felújítása. A fejlesztést 85% uniós és 15% hazai forrás biztosításával az SDD Konzorcium végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését pedig a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.

 

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >