Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Oldtimerek Székesfehérváron
Oldtimerek Székesfehérváron Nyomtatás E-mail
Írta: ÖKK   
2016. szeptember 21.
Szeptember 24-én több mint 80 veteránautó és különleges youngtimer indul Székesfehérvárról Balatonlelle felé. Felbukkan a híres General Lee a Hazárd megye lordjaiból, de láthatjuk a gyártása idején a világ leggyorsabb autóját, a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL-t és a világon először elsőkerékhajtással gyártott autót, a CitroënTraction Avant-ot. A 300 km hosszú, változatos útvonalon néhány ügyességi feladat is vár a résztvevőkre a navigálás mellett.

 

Immár ötödik alkalommal találkoznak Székesfehérváron a Total Chrono Classic futam résztvevői. Már reggel 7.30 órától érkeznek az ország minden szegletéből a makulátlan állapotban lévő oldtimerek az Alba Pláza mellé. Aki nemcsak az autókra kíváncsi, a szomszédos Mangalica Fesztivál standjainál jó alkalom nyílik beszerezni néhány finomságot. A rajt 9.15-től az Országalma mellett felállított rajtkapu alatt zajlik majd, ahol dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere köszönti a résztvevőket és indítja útjára a mezőnyt.

A Total Chrono Classic túraverseny az Oldtimer Szuperkupa, Magyarország legnagyobb veteránautós túraverseny-sorozatának utolsó futama, ahol a gyönyörűen restaurált és műszakilag kiváló állapotban lévő autók nemcsak láthatóak, hanem működés közben hallhatóak, „érezhetőek” is.


Útvonal

Az idei évben megújult útvonal vár a résztvevőkre. A díszes fehérvári start után Fejér és Tolna megye útjait érintve kanyarodnak az autók a somogyi dombok felé, hogy Kaposvár főterén tölthessék ebédidejüket. A megyeszékhely környékén még kalandoznak egy kicsit, Alsóbogáton egy rövid kastélylátogatás, koradélután pedig Balatonlellén a befutó vár mindenkire.


Túraverseny

A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és -sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő párosoknak – vezető és navigátor – tökéletes összhangban kell együttműködniük egymással, az autóval és mechanikus stopperórájukkal; hiszen az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc-pontossággal kell teljesíteniük! Minden századnyi eltérés (akár korábban, akár később érkeznek a feladat végéhez az előírtnál) egy hibapontot jelent – a győztes pedig az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén, csodás környezetben.


Résztvevők

A túrán sokféle márka képviselteti magát a különböző kategóriákban, ma is létező, de letűnt márkák is szerepelnek a rajtlistán 1954-tól 1992-ig: Alfa Romeo, Austin Healey, BMW, Chevrolet, Citroën, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lancia, Lincoln, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Triumph, VAZ, Volkswagen és Volvo is lesz az indulók között. Jellemző a hazai versenyek színvonalára, hogy több osztrák és cseh páros is vállalta a hosszú utazást, a túra kedvéért tovább színesítve a mezőnyt.


Mercedes-Benz 300 SL (1954)

A 300 SL, művésznevén a "sirályszárnyú" vagy "Gullwing" modellt 50 autós újságíró, konstruktőr és egyéb szakember 2000-ben az évszázad sportkocsijává választotta a Motor Klassik szaklap által tartott szavazáson. Ebből a példányból tíznél kevesebb készült, mert az úgynevezett "rudge" kereket és az ötsebességes váltót csak kevés darabszámmal gyártották. A tulajdonos információja szerint az autót az USA-ban versenyekre használták, egy ilyen során a '80-as években összetörték. 2013-ban alapoktól kezdve teljesen felújították, és azóta eredeti állapotban pompázik.


Citroën Traction Avant B11 (1956)

Az autók között az egyik legidősebb az a Citroën Traction Avant B11, amely 1956-ban gördült le a francia gyártósorról. Első magyar tulajdonosa, Csákvári Nagy Lajos festőművész Párizsban vásárolta 1963-ban, általa került később az országba.


Dodge Charger „General Lee” (1969)

A Hazárd megye lordjai című film főszereplője, Lee Tábornok jelenléte mosolyt csal az arcokra, hiszen a filmbéli legendás autós üldözésekre sokan emlékezhetnek. Ez a példány a 325 lóerős teljesítményével és nyitott kipufogójának köszönhetően különleges hangélménnyel is megörvendezteti az érdeklődőket. A bukókeret a Cobra CB rádió, valamint a dallamkürt is megtalálható benne csakúgy, mint a filmbéli autóban.


Ifj. Tóth János raliversenyző

7-szeres abszolút bajnokként a veteránautósok között is kipróbálja magát a legendás pilóta, aki ma is a magyar rallybajnokság dobogós helyeiért küzd. Peugeot 208-as versenyautóját erre a hétvégére egy 1965-ös Peugeot 404-esre cseréli és próbál a lehető legközelebb kerülni a kitűzött időkhöz, mivel az Oldtimer Szuperkupán nem a gyorsaság, hanem a pontosság számít.

A rendezvényről további információk a www.chronoclassic.hu oldalon olvashatók. 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >