Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Turisztikai szezonnyitó az új városnéző busz tetején
Turisztikai szezonnyitó az új városnéző busz tetején Nyomtatás E-mail
Írta: Fejér Tamás és Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.   
2018. június 21.
ImageAz év első négy hónapjában 16-17 százalékkal nőtt a székesfehérvári vendégéjszakák száma, és ugyanilyen arányban nőtt a megrendelt idegenvezetések száma is.

 

 

Székesfehérvár turisztikai szezonnyitóját egy különleges helyszínen tartották, dr. Cser-Palkovics András polgármester, Brájer Éva alpolgármesterrel és F. Szegő Krisztinával, a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetőjével a ma "munkába álló" piros panorámabuszon értékelték az év első felét, és beszéltek a főszezon újdonságairól.



A nyár slágere lehet a kabrióvá átalakított Ikarus busz, amin a főszezon indulása előtt turisztikai szezonnyitó sajtótájékoztatót tartott dr. Cser-Palkovics András polgármester, Brájer Éva alpolgármesterrel és F. Szegő Krisztinával, a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetőjével. A Bory-várig tartó első úton az újságírók és a város idegenvezetői próbálhatták ki a piros panorámabuszt.

Az indulás előtt dr. Cser-Palkovics András mondott köszönetet a jelenlévő idegenvezetőknek és mindenkinek, aki a turizmusért dolgozik, mint mondta, közös siker az, hogy ma már olyan "problémákkal" kell megbirkóznia Székesfehérvárnak, hogy kevés a szállodakapacitás. A népszerű nagyrendezvények és a vendégéjszakák számának emelkedése is jelzi, hogy nyáron nem hogy kiürül a város, hanem még jobban megtelik élettel.

Brájer Éva alpolgármester megköszönte a buszt készítő Fung Lászlónak és fiának, hogy a két éve felmerült ötletből mostanra valóság lett. Mint mondta, a mostani busz elődjeként évekkel ezelőtt már egy piros Panoráma busz járta Fehérvár utcáit, ezért, és más városok példáit látva született meg az ötlet, hogy ezzel bővítsék a turisztikai kínálatot. Hozzátette, nem ez az egyetlen újdonság az idei fehérvári turisztikai szezonra, a sajtótájékoztató napján vált elérhetővé a kiralyinapok.szekesfehervar.hu oldal, ahol egy helyen található meg minden fontos és érdekes információ a város egyik legnagyobb rendezvénysorozatáról.

A Panoráma busz új dimenzióba helyezi a város turisztikai élményeit – mondta el F. Szegő Krisztina, a Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője. Részben a kabrió élménynek köszönhetően látunk új perspektívából Székesfehérvárra. A nyári főszezonban már ezzel a járművel köthetjük össze a látványosságokat, miközben az idegenvezető, vagy a beépített hangosítás a város történetéről, építészetéről, érdekességekről mesél. Másrészt a Turisztikai Kft. az új buszt garantált programok lebonyolítására állítja be. Július és augusztus minden szombatján délután „Nyári Kultúrkalandokra” invitáljuk a turistákat és a helyieket egyaránt, vagyis a panoráma térben is szélesedik: a kirándulásokon két tematika mentén fedezhetik fel a látogatók a Velencei-tó látnivalóit is. Az új negyvenhat személyes piros kabrió részben kihúzható napfénytetővel védi az utasokat az időjárás viszontagságai ellen, de a programokat szervező Turisztikai Kft. napszemüvegeket és esőkabátot is kínál az utasoknak.

Az új kabrió turistabusz óriási utat tett meg máig: eredeti formájára mai felújított változatában aligha ismernénk rá… A székesfehérvári Fung család, László és fia, Dávid szorgos és kreatív keze munkáját dicsérik a változások, olyan szakemberek segédkezésével, akiknek ereiben Ikarusz vér csörgedez. Évtizedes tapasztalatukat és szenvedélyüket tették bele a munkába. Az 1989-es évjáratú, 245 lóerős Rába D10-es típusú motorral, ZF hatsebességes váltóval, Rába futóművekkel ellátott Ikarus 256-os busz teljes felújításon és átalakításon esett át. Az átalakítást és a vázszerkezetet egyedi tervek alapján készítették el a szakemberek. A buszon végzett legfontosabb munkák közé tartozott a karosszéria és a váz erősítése, átalakítása, újragondolása, melynek során levágták a tető nagy részét is. Ám épp azért, mert a tetőt levágták, a vázszerkezetet újra biztonságossá kellett tenni és ezért az alváztól kezdve teljes átalakítást igényelt a jármű. Új motor, váltó, gumi és felni járt neki, futóművét felújították, új vajszínű, bőr üléseket kapott, a legvégén pedig az esztétikai jellegű ráncfelvarrásra kerülhetett sor. A külső „kozmetikázás” során új fényezést, színt és jellegzetes grafikai elemeket kapott. – ismertette Fung László a busz történetét.

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >