Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Természetes étvágycsökkentők az észrevétlen fogyásért!
Természetes étvágycsökkentők az észrevétlen fogyásért! Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta - FMC   
2018. november 23.
ImageKíváncsi vagy azokra a növényekre, zöldségekre, amelyeket érdemes fogyasztanod diéta/fogyókúra során (is)? Most bemutatok néhány élelmiszert, amely segít abban, hogy lassabban éhezz meg és legyen erőd elérni a kitűzött célt!

 

 

A legtöbben azért hagyják abba a diétát / fogyókúrát, mert elfogy a türelmük és elszáll a kitartásuk. (Egyszer már kifejtettem, hogy miért nem szeretem az átmeneti megoldásként alkalmazott, szerintem teljesen felesleges „fogyókúrát”, s miért tartom jobbnak, hatásosabbnak a – jó esetben - életmódváltást jelző „diétát”, így ettől most eltekintek, és inkább mindkét kifejezést használom az érthetőség kedvéért.)

Senki se szeret éhes lenni. Létszükségleteink közé tartozik, hogy levegőt vegyünk, aludjunk, együnk, igyunk. Persze, mindenki más-más mennyiséget „vesz magához” az említett „összetevőkből”, és a többségnél a túlzás ilyen-olyan tüneteket produkálva sikolt aztán a norma megtalálásáért, a változásért, mert a testünk alapjáraton mindig egyensúlyra törekszik – és jó esetben mi magunk is. (Egy idő után mindenképpen.)

A diétát / fogyókúrát általában azért adja fel az ember, mert nem szereti, ha korog a gyomra, ha az éhség mardossa. Ha hosszú éveken át „túlettük” magunkat, akkor a testünk hozzászokott ahhoz, hogy x mennyiségű élelmet kap (nevezzük kivételesen annak a selejt minőségű ételeket is, hiszen azokból is bőven jut nap mint nap a szánkba, ha nem vagyunk eléggé körültekintőek). Ha csökkentjük a korábbi mennyiséget, akkor bizony a gyomor jelez, korog, jön az éhség.

Ha minőségi tápanyagokat teszünk a tányérunkra, akkor nemcsak energiával töltjük fel magunkat – miközben nem terhelődünk felesleges szénhidrátokkal - , szabályozzuk a vércukorszintet, hanem még a telítettség érzését is megtapasztalhatjuk: „túlevés” nélkül! Nagyon sok olyan étel létezik, amely finom, és közben még „telít” is.

Itt van például a gyömbér. E növényt az ókori indiaiak emésztési problémákra használták, ahogyan az ókori görögök is. Ez utóbbiak nagy étkezések után kenyérrel együtt fogyasztották. (Később a gyömbért beledolgozták a kenyér tésztájába - innen lett a gyömbérkenyér). Tudták, hogy a gyömbér segít megszabadulni a felgyülemlett gázoktól, ellazítja a bélrendszer izmait, a puffadást is csökkenti.

Fertőzések esetén, hasmenéskor is segítséget jelent, ha megeszünk egy kis darab friss gyömbért. Még a kínai tengerészek is gyömbérgyökeret rágtak tengeribetegség ellen. A gyömbér ugyanis a benne található hatóanyagoknak köszönhetően nagyszerű hányingerellenes és görcsoldó.

 

A  cikk folytatása elolvasható az alábbi linkre kattintva:

http://www.fmc.hu/2018/11/20/termeszetes-etvagycsokkentok-az-eszrevetlen-fogyasert-1-resz/

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >