Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Hogyan válhatnak turisztikai "mágnessé" a települések? Nyomtatás E-mail
Írta: fejer.hu   
2009. február 06.

ImageBármely terület turisztikai célpont lehet, minden ott élő marketinges is egyben. Fontos, hogy a megye idegenforgalmi rendezvényei ne csak helyi szintűek legyenek, egymásra is épüljenek – hangzott el a rácalmási, festői környezetben található Jankovich-kúria konferenciaközpontjában február 4-én. A II. alkalommal megtartott megyei turisztikai szaknapon aktuális turisztikai információkkal látták el a felkért szakmai előadók a meghívottakat.

Tóth Erika, a megyei közgyűlés turisztikai szakbizottságának elnöke a rendezvény sajtótájékoztatóján kiemelte, főként azokon a telepelüléseken próbálnak segíteni, ahol van turisztikai érték, de nem tudják vonzerejüket kihasználni. Ötletként vetette fel, hogy a turisztikai szempontból nem feltárt helyeken további információs pontokat hozzanak létre, tájékoztató anyagokat helyezzenek el – e marketingtevékenység nélkül értékes vonzerővel bíró helyek maradnak látogatók nélkül.

A szakmai napba a Budapesti Gazdasági Főiskolát is bevonták, ennek jegyében tartott elsőként előadást Garán Éva, Szár polgármestere, a BGF címzetes docense Együttműködve versenyezni, avagy mit tehet a marketing a településekért címmel. Elmondta: egymásra épülésre, együttműködésre van szükség az erőteljesebb marketing-megmozdulásokhoz, ezzel javulhat a települések turisztikai attrakciók értékesítése. Holczinger László, a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség projektmenedzsere a Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program napokban megjelenő pályázati felhívást mutatta be.

Az előadásban a helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezetek támogatásáról volt szó. Erre azért van szükség, mert megváltozott a piaci környezet és a keresleti trendek, a minőség ma már nem versenyelőny, hanem belépési korlát. A „ROP” aktuális turisztikai pályázatairól Kígyóssy Gábor, a KDRFÜ Tervezési Iroda vezetője tájékoztatott minket. Előadásában a kormány által elfogadott, 2009-2010-es időszak operatív programjaira összpontosított, így megtudhattuk, hogy ebben az időszakban a turizmusra fordítható összeg a korábbiakhoz képest kevesebb, mint felére csökkent, melynek nagy részét a turizmus vonzerő-fejlesztések támogatására fordítják. A 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli a Magyar Turizmus Zrt. A Regionális Marketing Igazgatóság vezetője, Bodrogai László prezentálta az idei év turisztikai projektjének arculati elemeit, és a „Királyi Régió” marketing-tervét.

A terv három fő profilja a vár-, kastély-, és városlátogatások, a bor és gasztronómia és az aktív turizmus. A népszerűsítést az e-marketing és az e-hirdetéseken túl országos médiumokban és célzottan női magazinokban végzik. Balsay István, a megyei Közgyűlés alelnöke a Megyei területrendezési terv és a turizmus kapcsolatáról beszélt. Fontos célként hangsúlyozta, hogy enyhítsék a terület Budapest-központúságát. Rávilágított, hogy a turizmus összetett tudományág, amely érintkezik más tudományterületekkel is, ha komplexen szemléljük ezt a szolgáltatási ágazatot.

Felhívta a figyelmet, hogy ellentétbe kerülhet egy idegenforgalmi nagyberuházás és a természetvédelem, a településrendezés. Példaként említette a Velencei-tó északi partján tervezett külföldi tulajdonú beruházást, mely rekreációs és szabadidő-központ helyett óriási szállodát, kaszinót, Disneylandet szeretne ott megvalósítani.

Kiemelte, hogy számos fejlesztés indult meg a megye területén az elmúlt években, de a településekre még sok munka vár, hogy az élénkítés meginduljon. Egy példaértékű projektet szemléltetett Varga Gábor, Fejér Megye Közgyűlése Önkormányzati, Kistérségi és Regionális Bizottság elnöke, Cece polgármestere. A Sárvíz Völgye Integrált Turisztikai Program fejlesztési lehetőségeit ismertetve kihangsúlyozta, hogy a turizmus kitörési pont, mely a térség gazdasági és szociális helyzetének javulását hozhatja, illetve munkalehetőséget biztosít a hátrányos helyzetű kistérségeknek.

Tóth Erika a rendezvény zárszavaként megjegyezte, nehéz úgy turizmust csinálni, ha a társadalom szétszabdalt, mi pedig rosszkedvűek vagyunk. Az ehhez hasonló rendezvényekkel, valamint hazai és nemzetközi példákból tanulva jelentősen hozzájárulhatunk a térség turisztikai fejlődéséhez.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >