Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Az elkészült okmányokat postán kézbesítik Nyomtatás E-mail
Írta: ÖKK   
2020. március 20.
Számos óvintézkedés lépett életbe a kormányhivatalokban a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések keretében. A kormányhivatali ügyfélszolgálatokon kizárólag időpontfoglalással történik az ügyintézés, és nem közlekednek a mobilizált kormányablakok. Az elkészült okmányokat személyesen nem vehetjük át, azokat postán kézbesítik. Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre, minimalizálva ezzel a vírus terjedésének a kockázatát.

 

 

Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges. Regisztrálni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleknek a 1818-as, éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. Ugyancsak ezen a számon kérhetnek segítséget azok, akik elfelejtették ügyfélkapu azonosítójukat.

A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről a kormanyhivatal.hu oldalon tájékozódhatnak. A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok ("KAB buszok") ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel.

Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség. A kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik.

A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek.

A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát. Kérik az ügyfeleket, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket, és telefonon kérjenek tájékoztatást. Amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >