Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow Az EU-tól kér tájékoztatást a Fidesz-KDNP
Az EU-tól kér tájékoztatást a Fidesz-KDNP Nyomtatás E-mail
Írta: Fidesz   
2009. május 07.

ImageA fővárosi Fidesz-KDNP az Európai Unió regionális politikáért felelős biztosához fordult a budapesti négyes metró finanszírozása ügyében. Erről Tarlós István, a frakciószövetség vezetője beszélt szerdán az újságíróknak. Tarlós István az előzményekről szólva azt mondta, a főváros vezetése a beruházás pénzügyi hátteréről eddig csak nehezen értelmezhető válaszokat adott az ellenzéknek, ezért írtak levelet Danuta Hübnernek.

 

Ebben a következő kérdésekre vár választ a Fidesz-KDNP:

"Mi az oka annak, hogy az Unió 2007 óta nem tudott döntést hozni? Biztosított-e Budapest időben mindent a döntéshez? Mi az oka annak, hogy az Unió még 2009. május elején sem hozhatja meg a döntését? Vár-e jelenleg választ az Unió a budapesti városvezetéstől, és ha igen, akkor mire és mióta? Kíván-e bármiről újra tárgyalni Budapesttel az Unió? Mikorra várható reálisan a döntés, milyen ütemben várható a támogatás?

Kíván-e az Unió bármiért, bármiről új eljárást indítani? Kielégítőek-e a gazdaságossági számítások? Foglalkozik-e az Unió a metró II. szakaszának támogatásával, a gazdaságosság a II. szakasz nélkül is kielégítően kimutatható-e? Mik az esélyek a II. metrószakasz támogatására?"

Tarlós István a sajtótájékoztatón emlékeztetett rá, a négyes metró ügye már 1991 óta húzódik, a főváros szerint mégis az 1998 és 2002 közötti Orbán-kormány a felelős a késedelmes beruházásért. Úgy vélte, 2009 májusában már nemcsak a város ellenzéki politikusainak, hanem a budapestieknek is tudniuk kellene, mi történik a metrótámogatással.

Mivel még mindig nincs döntés, még kevésbé pénz, jó volna tudni, hogy az ország legnagyobb beruházásával mi a helyzet, hiszen évek óta ködösítés folyik - tette hozzá. A politikus szerint a tájékoztatás azért is szükséges, mert drágult a metró tervezett kivitelezési költsége, hatodszor állt le a metróépítés, az építő Bamco konzorciumnak pedig "esze ágában" sincs a többletköveteléséről lemondani.

Kitért arra is, hogy a második szakasz nélkül az egyes metrószakasz gazdaságossága is veszélybe kerül, főként, hogy a második szakasz forrásai "a holdban sincsenek". Tarlós szerint az építkezés finanszírozását illetően három eset lehetséges: a legjobb, ha ad elég pénzt az unió, erre azonban semmi garancia nincs; ha nem ad, a metróépítésre egy időre "fátylat boríthatunk"; míg ha ad, de keveset - ez a legrosszabb - a város meglévő adósságállománya és a BKV csődhelyzete miatt a forráshiány pótlása kérdésessé válik.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >