Advertisement

A napfény szigetén segít honfitársainak (is) Nyomtatás E-mail
Írta: Mátay Balázs
2022. május 12.
A sors útjai kifürkészhetetlenek, bizony igaz ez a régi frázis. Ha valaki, ezt egészen biztosan alá tudja támasztani a saját példájával Kontou-Szabó Zsuzsanna, aki húszas évei elején jutott el Görögországba, Rodoszra turistaként, ahol megismerkedett egy kitartó helyi fiatalemberrel, aki történetesen a szállásadó család tagja volt. Ez a hölgy akkor nem sejtette, hogy két évvel később már ez a gyönyörű sziget lesz az otthona, ez a srác pedig a férje, akivel ma már saját szálláshelyeket üzemeltetnek, miközben Zsuzsának még arra is marad energiája, hogy egy Facebookos fórumot és oldalt üzemeltessen, amelyeken segít minden hozzá forduló honfitársának, ha érdeklődnek Rodosz iránt, vagy éppen már turistaként ott is tartózkodnak.

Zsuzsa sztorija és önzetlen segítőkészsége megérdemli a figyelmet, ezért arra kértem, mesélje el, miként is került egy kunszentmiklósi ifjú hölgy ilyen messze szülővárosától, hazájától, s miként sodorta elé a sors élete görög párját?

– 2009-ben egy nyaralás alkalmával ismertem meg a férjem, a családja által üzemeltetett szálláson, ahol akkor tartózkodtam. Kitartóan akart meghívni egy italra minden este, de először letudtam ezt egy mosollyal. Végül aztán, hazaindulás előtti este elfogadtam a meghívását. Így indult a mi kapcsolatunk. Utána majdnem 2 évig utazgattunk egymáshoz, vagy félúton találkoztunk, mire végül én szántam el magam, hogy feladom a magyar életem és kiköltöztem hozzá 2011-ben! Azóta együtt vezetjük a két családi szálláshelyünket – osztotta meg velem Rodoszra kerülésének rövid történetét Kontou-Szabó Zsuzsanna, aki nem sokkal később igent mondott párjának és hivatalosan is összekötötték életüket. – 2012-ben házasodtunk össze, 2014-ben pedig megszületett a kislányunk Sevasti. Őt 2018-ban követte kisfiunk, Dimitris – mondta Zsuzsa.

Az említett Facebookos fórumot és oldalt gondosan kezelő hölgy hozzátette, hogy a családi vállalkozásban ő végzi a munka adminisztratív részét, a számlázásokat, szerződéseket, a foglalásokkal, kapcsolattartással összefüggő teendőket, míg férje feladatköre a műszaki, fizikai dolgokhoz fűződik.

– Az egyik szállásunk a Roseberry Studios, a másik pedig a Telhinis Hotel, ami Rodoszon belül Falirakiban található. Mind a kettő egyszerű, olcsóbb kategóriás, tiszta családi szállás, amelyeken sok szeretettel várjuk a hozzánk érkezőket. Fontos hangsúlyt fektetünk a vendégekkel való kommunikációra, közvetlen kapcsolatra. Sokszor ez többet számít, mint hogy hány csillag van a szálláshely neve mellett (ez bizony így van!). Nagyon sok visszajáró vendégünk van, mert szeretik a családias hangulatot. Egy kedves szó, egy mosoly ingyen van és szívből jön. Ezen kívül Kalithies városban, a házunkban kiadó még 2 lakás. Kezd egyre kedveltebb lenni, hogy a helyiek között foglalnak szállást a turisták – újságolta örömmel a magyar származású hölgy.

Zsuzsanna azt is elmondta, hogy mára már szinte minden szegletét ismeri a napfény szigetének, s egyfajta küldetésének tekinti, hogy minél többet megmutasson az ideérkező magyaroknak Rodosz kincseiből.

– Én nagyon szeretem ezt a szigetet, ismerem szinte minden pontját. Fórumokon ahogy tőlem telik, segítek az utasoknak, ha kérdéseik vannak. Szeretném, ha mások is látnák a sziget legeldugottabb gyöngyszemeit is, illetve belelátnának egy kicsit a tradíciókba – ami nagyon fontos a görögöknek, főleg a szigeten élőknek. Ezért hoztam létre a saját oldalam, amin lehet követni a helyi híreket, eseményeket, friss fotókat. Illetve lehet foglalni szállást hozzánk. Őszinte örömömre szolgál, ha tudok segíteni valakinek. Egy nyaralásból hazainduló ember ölelése, mosolya nagyon sok energiát tud adni, és örülök ha én is tudok hozzáadni ahhoz, hogy jó pihenése volt itt nálunk – árulta el a legfőbb titkokat Zsuzsa, miért is érdemes számára ezt az egészet így, ilyen lelkesen és odaadással csinálni.

Beszélgetésünk közben az is kiderült, hogy a szállásadás mellett immár ceremónia- és esküvőszervezéssel is kibővült a családi porfólió, de ez még nem minden!

– Autót és kirándulásokat is segítek foglalni a hozzánk fordulóknak. Több helyi kis céggel állok kapcsolatban, ami által össze tudom szedni a legjobb ajánlatokat az utasoknak. Egy magyar utazási iroda helyi kapcsolattartója is vagyok, így, ami a szigettel kapcsolatos, mindig pontos és aktuális információkkal tudok szolgálni, ami nagyon fontos. Nyáron, a szezonban nekünk nincs szabadnap, lazítás. Télen tudjuk kipihenni a fáradalmakat. Ez egy másfajta élet, mint ami előtte volt, de már nem cserélném vissza. Az, hogy szinte mindig, az egész évben süt itt a nap, folyamatosan feltölt pozitív energiákkal, s egy másfajta életminőséget ad az embernek – zárta gondolatait a Rodoszra látogató magyarok legfőbb támasza, Kontou-Szabó Zsuzsanna.

A rodoszi magyar Facebook-fórum: (2) RODOSZ NYARALÁS FÓRUM | Facebook

Az oldal: (2) Rodosz, a napfény szigete | Facebook

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."