Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Elhalasztják a január 9-től tervezett járatszám-csökkentés bevezetését
Elhalasztják a január 9-től tervezett járatszám-csökkentés bevezetését Nyomtatás E-mail
Írta: ÖKK   
2022. december 08.
Az üzemanyag-ársapka megszűnésével várhatóan többen veszik majd igénybe a helyi közösségi közlekedést. Éppen ezért azzal a javaslattal él dr. Cser-Palkovics András polgármester a pénteki közgyűlésen, hogy halasszák el a 2023. január 9-től tervezett járatszám-csökkentést. Mint közösségi oldalán írja, idén 2,1 milliárd forintos veszteséget kell az Önkormányzatnak a Volánbusz felé finanszíroznia, ennek ellenére felvállalják április 1-ig a menetrend módosításának elhalasztását.

 

 

„Bízom abban, hogy a közgyűlés egyhangúlag támogatni fogja javaslatomat, valamint abban is, hogy ez segítséget nyújt majd mindazoknak, akik ritkábban autóznak ezután. Emellett adatgyűjtésre is alkalmas lesz a következő időszak, hiszen kiderül, okoz-e, és ha igen, mekkora utasszám-emelkedést a magas üzemanyagár. Ez a menetrend jövőbeli tervezéséhez, fejlesztéséhez fontos információ lehet.” – írja a posztban dr. Cser-Palkovics András, ahol azt is megerősítette: 2023-ban is marad a kedvezményes havi diákbérlet.


„Tegnap estétől megszűnt az üzemanyag-ársapka. Ez a következő időszakban felértékelheti a közösségi közlekedés szerepét. Bár a város sincsen könnyű pénzügyi helyzetben, meggyőződésünk szerint most is segítenünk kell az embereknek, különösen a téli időszakban. Most – bár pénzügyileg, a veszteség folyamatos növekedése miatt indokolni lehetne – mégse csökkenthetjük a menetrendet. Ugyan nem tudjuk megbecsülni, mekkora növekedést hozhat az utasszámban az üzemanyagárak emelkedése, a mostani helyzetben azt fogom javasolni a pénteki közgyűlésnek, hogy halassza el a január 9-től tervezett járatcsökkentést! A téli szünetet követően, január 9-től a jelenlegi menetrend szerint járnak majd az autóbuszok. 

Bár a január 9-től tervezett menetrend-módosítás a csúcsidei járatokat nem érintette volna, szeretnénk minden lehetséges eszközzel segíteni az embereknek és a családoknak. Ezt most azzal is tudjuk megtenni, hogy január 9-én NEM LÉP ÉLETBE a tervezett módosítás.

Tudni kell, hogy a helyi buszközlekedés brutális, idén várhatóan 2,1 milliárd (!) forintos veszteséget termel, amit az Önkormányzat saját forrásaiból kell odaadjon a Volánnak. Ez a veszteség az utolsó "normális" évben, 2019-ben „még csak” 800 millió forint körül volt, az se kevés pénz, de még menedzselhető volt a város számára.

A Volán egyébként eddig is nagykereskedelmi piaci árat fizetett az üzemanyag után, jelentős részben ennek is köszönhető a veszteség kétszeresre emelkedése. A cég eddig nem jelzett problémát az üzemanyag-ellátás kapcsán, tudomásunk szerint a helyi buszközlekedés nem kell hiánnyal szembe nézzen, zavartalan lehet tehát a működés. Bízom benne, hogy ez így is marad.

Kérdésként szokott felmerülni, hogy ha ekkora a veszteség, akkor miért tartjuk fenn a rendkívül kedvezményes diákbérletek rendszerét? Három okból: 1. Minden lehetséges eszközzel szeretnénk segíteni a fehérvári családokat. 2. Minél több diák választja a buszt az "anyataxi" helyett, annál jobb a forgalmi helyzet csúcsidőben. 3. Annyival többet sikerült eladni a kedvezményes diákbérletekből, hogy ez jelentős bevételt eredményezett.

Bízom abban, hogy a közgyűlés egyhangúlag támogatni fogja javaslatomat, valamint abban is, hogy ez segítséget nyújt majd mindazoknak, akik ritkábban autóznak ezután. Emellett adatgyűjtésre is alkalmas lesz a következő időszak, hiszen kiderül, okoz-e, és ha igen, mekkora utasszám-emelkedést a magas üzemanyagár. Ez a menetrend jövőbeli tervezéséhez, fejlesztéséhez fontos információ lehet. 


                              

                            dr. Cser-Palkovics András
                                                                    polgármester”

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >