Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Végzett az óriás vágányépítő
Végzett az óriás vágányépítő Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2011. augusztus 24.

ImageMár korábban beszámoltunk róla, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló Tárnok-Martonvásár pályaszakasz felújítása a MÁV vonalain eddig nem tapasztalt módszerrel, úgynevezett nagygépes technológiával történik. A munkálatokhoz használt RU-800 S a világon az első gép, mellyel a vágányok átépítése folyamatosan végezhető.

 

A NIF sajtóosztályától megtudtuk, hogy a gép, amely egy ütemben szedte fel, és cserélte ki maga alatt a síneket, napi 10 órás műszakban dolgozott, 1500-2000 métert halad előre naponta. Rossz időben is folyamatosan lehetett vele dolgozni, a vasúti forgalom jelentős korlátozása nélkül. A Tárnok és Martonvásár közötti csaknem 7 kilométeres pálya teljes rekonstrukciója a korábbi kétszer 42 napról így kétszer 36 napra csökkent.

„Az RU-800 S nagygép végzett Tárnok és Martonvásár között, de hasonló nagygépes technológiával valósítjuk meg jövő tavasszal a Dinnyés és Székesfehérvár közötti szakasz kivitelezését is.” – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A szakember szólt arról is, hogy a NIF a teljes Budapest - Székesfehérvár vonalat felújítja, a korszerűsítés után, várhatóan 2014 évre, a vasúti pálya alkalmas lesz az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre.

A teljes Kelenföld - Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.

A támogatás összege valamivel több, mint nettó 95 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >