Egy átszállással minden úticél elérhető lesz |
Írta: Stettler Zsuzsanna | |||||
2012. február 27. | |||||
Megkezdődik a lakossági egyeztetés a város közösségi közlekedésének átalakításáról, elkészült ugyanis a város új helyi autóbusz-hálózatának tervezete. Új járatokkal bővülhet a hálózat és akár több városrészt összekötő körjáratokat is beállítanának. Az Önkormányzat célja, hogy mindenki könnyen megközelíthesse a buszmegállókat, hogy legyenek egymáshoz hangolva a járatok és hogy maximum egy átszállással minden városi úti cél elérhető legyen.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jelenlegi autóbusz-hálózat nem szolgálja kielégítően az utazóközönséget, és a kihasználtság csökkenése mellett a fenntartási költségek egyre csak növekedtek. Mivel a jelenlegi rendszert csak egyes városrészek kiszolgálásának jelentős sérülésével lehetne a finanszírozás mértékéhez igazítani, ezért teljesen új alapokra szeretné helyezni a székesfehérvári közösségi közlekedés hálózatát az Önkormányzat. A tervezés alapvető szempontjai között a gazdaságosság mellett az volt a legfontosabb, hogy ne romoljon az utasok kiszolgálása, hogy új területeket vonjanak be a szakemberek a közösségi közlekedésbe és hogy a városban maximum egy átszállással el lehessen jutni bárhova. Ezek az alapelvek egybeesnek a korábban a Polgármesteri Hivatal felé is többször jelzett lakossági igényekkel. Az új autóbusz-hálózat kialakításán 2011 nyarán kezdtek el dolgozni a közlekedési szakemberek. Az elmúlt hónapok során számos szakmai egyeztetésre sor került, ez alapján alakult ki az a tervezet, melyet most lakossági fórumokon és a város honlapján is lakossági egyeztetésre bocsát Székesfehérvár Önkormányzata. A tervezett városi autóbusz-hálózat alapját kettő körjárat adja: egy Nagykör és egy Kiskör. Ezekhez kapcsolódik három átló: Maroshegy-Feketehegy, Öreghegy-Maroshegy, Kisfalud-Feketehegy. A javaslatban szereplő törzshálózatot összesen 10 járat alkotja, ezek hétköznap és hétvégén is közlekednek. A Törzshálózatot 12 darab „M” jelű járat egészíti ki, amelyek hétköznapokon a műszakváltásokat, illetve a reggeli munka- és iskolakezdést szolgálják ki. A tervezet szerint napszaktól, illetve hétvégétől függően különböző ütemben indulnak a járatok. Az ütemek egy járaton a járművek egymás után következő indulását jelentik. A Nagykör üteme 15-20-30 perc, a Kiskör üteme 30 perc, a többi járat 20-30-40-60 perces ütemezéssel közlekedik. A törzsjáratok esetén így 40, csúcsidőben 52 darab a járműigény, ami a menetrendtervezés során néhány járművel még nőhet. A tervezet három változatban tartalmazza az ütemezést (3,2 millió km, 3,0 millió km, és 2,8 millió km éves kerettel). Ebben a döntést a finanszírozás alapvetően meghatározza. Mint köztudott, a jövőben az állami hozzájárulás mértéke is nyitott kérdés egyelőre. Az új városi autóbusz-hálózat tervezete részletesen megtalálható a város honlapján, ahol március 5-éig bárki véleményezheti az anyagot. A véglegesítés során minden beérkező észrevételt átnéznek majd a szakemberek, sőt a Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges e-mail címen kérdéseket is feltehetnek a fehérváriak. Ezeket a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodája válaszolja majd meg. A legfontosabbakra adott válaszokat is hozzáférhetővé tesszük majd honlapunkon. További tervezési lépések: * Hálózat véglegesítése - március 10. * Menetrendkészítés – április 15. * Jegyrendszer átalakítása – időalapú, elektronikus, átmeneti-átszálló jegytípus * Infrastruktúra tervezése - március-április * Pályázat beadása infrastruktúraépítésre és az elektronikus jegyrendszer megvalósítására – április 10.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|