Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Hírek a Tárnok - Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről
Hírek a Tárnok - Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről Nyomtatás E-mail
Írta: Fehérvári Hírek   
2012. április 27.

Image Hírek a Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről.

 

Tárnok – Martonvásár állomásköz:
A nyílt vonal teljes átépítése a 2011. 06. 18. – 2011. 08. 28. között megtörtént. Az al- és felépítmény átépítését korszerű nagygépes technológiával végezte el a kivitelező. A vonalszakasz műszaki átadása 2011. december 6-án megtörtént. A vonatok a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel közlekednek.



Martonvásár állomás:
Az új gyalogos aluljáró elektromos bekötése elkészült, az aluljáró műszaki átadása május 4-én várható.
A Vasút utca és buszforduló építési engedélyét a Közlekedési Hatóságtól megkaptuk. Az építés az új burkolt rakterület kialakításával megkezdődött, befejezése 2012 első félévére tervezett. Az új P+R parkoló engedélye rendelkezésre áll, az építkezés megkezdődött, befejezése 2012. I. félévére várható. Elkészült az új, 50 férőhelyes kerékpártároló. Az ideiglenes parkolót a felvételi épület melletti területen, az új zajvédő fal mentén alakítottuk ki.
Az állomásépület felújításának közbeszerzése folyamatban van. Átalakítják a bejáratot az akadálymentesítési előírásoknak megfelelően, a nyílászárókat és a padlóburkolatot lecserélik. A mosdók teljes átalakításon esnek át, akadálymentes helyiséget is kialakítanak. Megújul az elektromos és a vizes hálózat. Az épület külső felületeit, homlokzatait megtisztítják. Az új biztosító berendezési épület építési engedélyezése zajlik, az épület előreláthatólag 2012 év végére készül el.



Martonvásár - Kápolnásnyék állomásköz:
A vonalszakasz teljesen átépült, a műszaki átadása 2011. december 12-én megtörtént. A vonatok a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel közlekednek.



Kápolnásnyék állomás:
Az állomáson a pályaépítés miatt 2011. február 28-tól ideiglenes biztosító berendezés üzemel. Az idáig ideiglenes konténerben működő jegypénztár május 2-tól az új felvételi épületbe költözik. Elkészült a vágányhálózat átépítése, a vonatok az új vágányokon, az új magasperonok mellett állnak meg. Az új közúti aluljáró elkészült, a gyalogos és közúti forgalom részére 2012. április 27-én a liftekkel együtt megnyitjuk. A felvételi épület elkészült, műszaki átadása megtörtént. Az épület hatósági használatba vétele megtörtént, a váróterem és pénztár megnyitását a MÁV Zrt. 2012. május 4-re tervezi. Elkészült az új P+R parkoló és buszforduló. Megtörtént a Fő utca Ercsi útig tartó, mintegy 600 m-es szakaszának burkolat felújítása, a Szt. Gellért téri szakasz átépítése. A burkolatfelújítás jelentősen javította a településrész közlekedését. Az új aluljáró megnyitásával lehetőség van a peronok és a zajvédő falak véglegesítésére. Az állomás teljes körű átadása 2012. I félév végére várható. Kérjük az utazóközönséget, vegyék figyelembe az utasforgalmi irányokat jelölő táblákat.



Kápolnásnyék - Gárdony állomásköz:
Velence és Velencefürdő megállóhelyeken az épületeket átadtuk az üzemeltető MÁV Zrt. részére. Velencefürdő megállóhelyen elkészült az új gyalogos aluljáró, a műszaki átadása 2012 márciusában volt, megnyitása megtörtént. A liftek hatósági használatba vételi engedélye május elejére várható, megnyitásuk ezzel lehetővé válik. Elkészült a gitáros emlékhelynél található gyalogos aluljáró, a műszaki átadásra 2012. május 3-án került sor. Velence megállóhely új gyalogos aluljárója elkészült, a műszaki átadás szintén májusban kezdődhet meg. A megállóhely meglévő, részben önkormányzati, részben MÁV tulajdonú aluljárója vágányok alatti részének, és a peronlépcső lefedésének felújítása befejeződött. A lépcsők korszerűsítése megtörtént. Kápolnásnyéken a Vörösmarty utcai aluljáró építése szintén elkészült, kisebb befejező munkálatok után a műszaki átadás itt is megkezdődhet májusban.
Velence új közúti aluljáró szerkezetépítése elkészült. A kapcsolódó körforgalmak burkolatai, járdái elkészültek, befejező munkálatok vannak hátra. A vállalkozó március 19-én folytatta a télen szüneteltetett munkákat, melyek során a 7. számú főutat, és a Szabolcsi utat leaszfaltozzák. Folyamatban van a Szabolcsi úton az új buszmegállók, kapubehajtók kialakítása. Itt rövidebb időszakokban félpályás útlezárások várhatók. Az aluljáró átadását június-július hónapokban tervezzük.

Velencefürdő megállóhely környezetében a zajvédő falak utómunkái folynak. Elkészült az Ady Endre utca mentén a tereprendezés, az építési anyagok, törmelékek elszállítása.
A Kápolnásnyék – Dinnyés állomásközben a 2010. decemberi menetrendváltást követően a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek.



Gárdony állomás:
Az új gyalogos aluljáró elkészült, az illetékes hatóságok részéről a forgalomba helyezés lezárult. Az aluljárót a gyalogosok a peron és a tópart megközelítésére is igénybe vehetik. Üzemelnek a peronokra vezető liftek.
Az állomás felújítása elkészült, a műszaki átadás 2012 első félévében várható.



Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:
Agárd megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása és a liftek beépítése elkészült, az illetékes szervezetek részéről a forgalomba helyezés megtörtént. A liftek üzembe helyezésére 2012 nyári szezonig sor kerül. A megállóhelyi épület elkészült, használatba vétele megtörtént. Elkészült az aluljáró előtereinek burkolása, a sétáló utca burkolatával azonos kivitelben.
Elkészült Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró, a műszaki átadása április elején megtörtént. Ezt követően a peronok végleges burkolata elkészült, a vágányok ideiglenes szintbeli keresztezése megszűnt. Elkészült a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló. A megállóhelynél P+R és B+R parkoló is épült.
Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.



Ódinnyés forgalmi kitérő:
Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés megtörtént. Elkészült a váltófűtési rendszer.
A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok átépítési munkálatai befejeződtek. Az útátjárót a kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt. által jelzett hiányosságok elhárítása után forgalomba helyeztük.



Ódinnyés – Székesfehérvár szakasz:
Elkezdődött az állomásköz vágányainak átépítése. Jelenleg a bal vágány átépítése folyik, a nagygépes vágánybontást követően az alépítmény megerősítése megtörtént, jelenleg a vágány fektetése, szabályozása, új felsővezeték telepítése van folyamatban. A felépítmény (vasbeton aljak, sínek) építése szintén nagygépes technológiával történik. A március 10. – június 16. közötti időszakban vágányzári menetrend lesz érvényben.
Befejeződött a Velencei-tó lefolyását biztosító Kajtor-csatorna műtárgyának átépítése. A munkák során a régi felszerkezetet elbontottuk, a jelenlegi hídfők mögött új cölöpözés, cölöpösszefogó gerendák és hídfők épültek. A vízfolyás jellege, és a terület szigorú védettsége miatt – a Kajtor-csatorna a Dinnyési Fertő része – a régi hídfők a helyükön maradtak.
A Takarodó úti gyalogos felüljáró felújítása elkészült, a műszaki átadás 2011 decemberében megtörtént.



Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.



Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010. augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
A 30-as fővonal vágányzárai miatt egyes Balatoni vonatok Szabadbattyán felé közlekednek.
Kérjük a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. számú főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.



A teljes projekt készültsége kb. 85 %-os. A Tárnok – Ódinnyés vonalszakaszon a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek, kivéve Kápolnásnyék állomást, ahol a sebesség 80 km/h. Ennek köszönhetően jelentősen csökkentek a késések a Budapest – Székesfehérvár vonalon.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >