Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
a Zichy-ligetben várják a hitelkárosultakat Nyomtatás E-mail
Írta: Bácskai Gergely   
2012. június 26.

Image Új helyen, a Zichy-liget 11-es szám alatt érhető el a Banki Hitelkárosultak Egyesületének szolgáltatása Székesfehérváron. Ügyfélfogadás csütörtökön 14 órától 18 óráig van, hétközben pedig az ügyintézés zajlik – mondja Törteli Zoltán az egyesület fehérvári képviselője. Az egyik legsikeresebb megoldott ügyükben hat hitelt vett fel az ügyfél és sikerült a bankokkal úgy megállapodni, hogy végül utolérte magát a család és ki tudtak kerülni az adósságcsapdából.

 
- Miben tudnak segíteni, ha valakinek problémája van?
 
- Az első fontos feladatunk, hogy meg tudjuk nyugtatni az ügyfelet, mert fenyegetik és ijesztgetik őket, Először azt próbáljuk tudatosítani az ügyfeleinkben, hogy egy jogi ügylet nem fog egy hét, de még egy hónap alatt sem lezajlani. Ha bármiféle vita, peres eljárás, végrehajtás történik, az másfél-két évig tart általában. Sajnos félnek az ügyfelek, hogy egy hét múlva utcára kerülnek. A másik pedig, hogy rengeteg hiba van a banki szerződésekben, másrészt a bankok többnyire nem tartják be az előírásokat, szabályokat, jogszabályokat. Tulajdonképpen vegyes munkánk van, ami kicsit jogsegély, kicsit érdekvédelem, kicsit érdekérvényesítés és több esetben az alku kialakítása, hátha meg lehet egyezni az ügyfél és bank között.
 
- Ebben van tapasztalata, hiszen a békéltető testületben dolgozott...
 
- Így van, mediátorként is dolgoztam évekig és ez segít abban, hogy jobban összehangoljuk a munkát.
 
- Hány esetben lehet megegyezni?
 
- Kevés esetben sajnos, az ügyek mintegy 20 százalékában. Manapság azonban nem jellemző a bankokra, hogy együtt szeretnének működni vagy meg akarnának állapodni.
 
- Miért nem akarnak? Mi lehet ennek az oka?
 
- Úgy tűnik számunkra, hogy a bankok erőből kommunikálnak és cselekszenek. Talán azért, mert nagy beismerés lenne, hogy tisztességtelenül sok pénzt kértek az emberektől az elmúlt években, de ennek biztosan sok összetevője van. Azt pedig lehet látni, hogy még mindig zajlik a kormányzat és a bankszektor harca, ami egy ördögi kör, mert a kormányzat szeretne segíteni, de ha megszorongatja a bankokat, akkor a bankrendszer nem fog adni pénzt a társadalmi működéshez, gazdasági fejlődéshez. Ha nem szorongatjuk a bankot, akkor nem fog az álláspontján változtatni, akkor viszont sok ember bajban maradhat.
 
- Milyen ügyekkel keresik fel leginkább az irodát, és a végtörlesztés lehetőségének időszaka óta változott-e az ügyfélkör?
 
- Tavaly ősz óta folyamatosan születtek állami és banki mentőcsomagok, amik sok emberen segítettek azonban, még mindig nagyon sokaknak van bedőlés közelében a lakás vagy szabad felhasználású, illetve gépkocsi hitele. Mindig szükség van új szabályokra, új mentőcsomagokra, hogy a többi bajbajutottnak is lehessen segíteni.
 
- Hogyan alakul az ügyfeleik száma az indulástól mostanáig?
 
- Ez is egy érdekes folyamat, mert mindenki azt mondta tavaly ősszel, hogy megvannak a megoldások és kifelé megyünk a problémából. Ma meg azt tapasztaljuk, hogy egyre több ügyfél van nehéz helyzetben. Nem indult be az ingatlanpiac, még mindig tart a válság, amiről azt gondolták, hogy az idei évben már nem lesz.
 
- Mikor érdemes az irodához fordulni? Mert amikor már a végrehajtóval kell egyezkedni, akkor gondolom már késő…
 
- Így van, de ebben pozitív tendenciát látok, egyre több ügyfél egyre korábban fordul hozzánk, mert az a normális, ha az ember először tájékozódik, kérdez és gondolkodik előrefelé. De sajnos van olyan ügyfelünk akinél már napokon belül érkezik a végrehajtó és nagy bajban van. Ilyenkor már nagyon kevés mozgástér van, hogy segíthessünk. - Mikor érdemes felkeresni az egyesületet?
 
- A lehető legkorábban. Még azt is megkockáztatom, hogy még akkor amikor stabil a hitelfizetés és be van fizetve az éppen aktuális törlesztő részlet. Érdemes tájékozódni, hogy hogyan alakul majd a piac, mi fog történni a következő fél évben és akkor nem érhet váratlanul embereket a probléma.
 
- Egy két sikeres esetet tudna említeni?
 
- Azt mondhatjuk, az ügyek nagy többsége valamilyen pozitív megoldással ér véget. Kevés olyan esetünk volt, ahol nem tudtunk lépni vagy elégedetlen volt az ügyfél a szolgáltatással és máshogy próbálta meg elintézni. A legsikeresebb ügyünk az volt, amikor az ügyfelünknek hat hitele volt hat különböző bankban és ötnél sikerült elintézni, hogy könnyítést kapjon. A hatodiknál pedig azt, hogy halasztást és ez már elég volt ahhoz, hogy utolérje magát.
 
- Ezek a hitelek mind néhány évvel ezelőtt felvettek. Az utóbbi időben már nem vesznek fel ilyen kedvezőtlen hiteleket az emberek?
 
- Friss szerződést nem láttam, akik hozzánk fordulnak azoknak túlnyomórészt 3-5 évvel ezelőtt felvett kölcsönük van. Akkor volt a hitel dömping és sokan igyekeztek a vásárlást hitelből megoldani.
 
- Mikor és hol lehet Önöket elérni?
 
- A Zichy-liget 11-es szám alatt az ügyvédi irodában van az ügyfélfogadás csütörtökön, 14 órától 18 óráig és a Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges e-mail címen és telefonszámon (06/20/351-40-31) lehet időpontot foglalni. Egyszerre csak egy ügyféllel tudunk foglalkozni, ezért félórás intervallumban fogadjuk az embereket.
Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >