Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Jelentés a Tárnok - Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről
Jelentés a Tárnok - Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről Nyomtatás E-mail
Írta: Fehérvári Hírek   
2012. július 05.

Image Alábbi cikkünkben olvasható a legújabb jelentés a Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről...

 

Tárnok – Martonvásár állomásköz:

A nyílt vonal teljes átépítése a 2011. 06. 18. – 2011. 08. 28. között megtörtént. Az al- és felépítmény átépítését korszerű nagygépes technológiával végezte el a kivitelező. A vonalszakasz műszaki átadására 2011. december 6-án került sor. A vonatok a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel közlekednek.

Martonvásár állomás:

Az új gyalogos aluljáró műszaki átadása lezajlott, a MÁV Zrt. az utasforgalom számára megnyitotta. Így a peronok véglegesítése is megtörtént, az ideiglenes átjárást megszüntettük. A liftek hatósági bejárása megtörtént, a használatba vételi engedély július 14-én emelkedik jogerőre, ezt követően a MÁV Zrt. megnyitja a lifteket.
A Vasút utca és buszforduló építési engedélyét a Közlekedési Hatóságtól megkaptuk. Az építés első fázisaként elkészült az új burkolt rakterület. A Vasút utca építése megkezdődött, jelenleg a közművek feltárása, védelembe helyezése zajlik. Az új P+R parkoló engedélye rendelkezésre áll, az építkezés megkezdődött, befejezése 2012. II. félévére várható. Elkészült az új, 50 férőhelyes kerékpártároló. Az ideiglenes parkolót a felvételi épület melletti területen, az új zajvédő fal mentén alakítottuk ki.
Az állomásépület esetében átalakítjuk a bejáratot az akadálymentesítési előírásoknak megfelelően, a nyílászárókat és a padlóburkolatot lecseréljük. A mosdók teljes átalakításon esnek át, akadálymentes helyiséget is kialakítunk. Megújul az elektromos és a vizes hálózat. Az épület külső felületeit, homlokzatait megtisztítjuk. A munkák során felújítjuk az épület előtti, buszmegállóként is működő járdaszakaszt. Az új biztosító berendezési épület építése júliusban kezdődik, az épület előreláthatólag 2012 év végére készül el.

Martonvásár - Kápolnásnyék állomásköz:

A vonalszakasz teljesen átépült, a műszaki átadására 2012. december 12-én került sor. A vonatok a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel közlekednek.

Kápolnásnyék állomás:

Elkészült a vágányhálózat átépítése, a vonatok az új vágányokon, az új magasperonok mellett állnak meg. Az új közúti aluljáró elkészült, a gyalogos forgalom számára május 2-ától nyitva áll. A liftek hatósági engedélye megérkezett, azokat a MÁV üzembe helyezte. Az aluljáró közúti forgalom számára történő megnyitása július 17-én várható. Az új felvételi épület elkészült, a jegypénztár május 4-től már itt üzemel. Elkészült az új P+R parkoló és buszforduló. Megtörtént a Fő utca Ercsi útig tartó, mintegy 600 méteres szakaszának burkolat felújítása, a Szt. Gellért téri szakasz átépítése. A burkolatfelújítás jelentősen javította a településrész közlekedését. Az új aluljáró megnyitásával lehetőség volt a peronok és a zajvédő falak véglegesítésére. Az állomás teljes körű átadása 2012. júliusban megtörténik.

Kápolnásnyék - Gárdony állomásköz:

Velence és Velencefürdő megállóhelyeken az épületeket átadtuk az üzemeltető MÁV Zrt. részére. Velencefürdő megállóhelyen elkészült az új gyalogos aluljáró, megnyitása megtörtént. A liftek hatósági használatba vételi engedélye megérkezett, június 13-a óta üzemelnek. Elkészült a gitáros emlékhelynél található gyalogos aluljáró, a gyalogos forgalom számára megnyitottuk, ezzel együtt a közelben található szintbeli átjárót megszüntettük. Velence megállóhely új gyalogos aluljárója is elkészült, a gyalogos forgalom számára ugyancsak használható. Kápolnásnyéken a Vörösmarty utcai aluljáró építése szintén elkészült.
Velence új közúti aluljáró szerkezetkész állapotban van. A kapcsolódó körforgalmak burkolatai, járdái, befejező munkálatok elkészültek. Megtörtént a Szabolcsi úton az új buszmegállók, kapubehajtók kialakítása. Az aluljáró műszaki átadása júliusban várható. Velencefürdő megállóhely környezetében a zajvédő falak utómunkái folynak.
A Kápolnásnyék – Dinnyés állomásközben a 2010. decemberi menetrendváltást követően a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek.

Gárdony állomás:

Az új gyalogos aluljáró elkészült, az illetékes hatóságok részéről a forgalomba helyezés lezárult. Az aluljárót a gyalogosok a peron és a tópart megközelítésére is igénybe vehetik. Üzemelnek a peronokra vezető liftek.
Az állomás felújítása elkészült, a műszaki átadás május 30-án megkezdődött.

Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:

Agárd megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása, átalakítása liftes aluljáróvá elkészült, az illetékes szervezetek részéről a forgalomba helyezés megtörtént. A liftek üzembe helyezése június 13-án lezajlott. A megállóhely és környezete felújítása elkészült.
Elkészült Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró, a műszaki átadása április elején megtörtént. Ezt követően a peronok végleges burkolata elkészült, a vágányok ideiglenes szintbeli keresztezése megszűnt. Befejezték a megállóhelyre vezető utat, kerékpárutat, járdát és buszfordulót. A megállóhelynél P+R és B+R parkoló is épült.
Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.
Az állomásköz műszaki átadás-átvételi eljárása július hónapban történik.

Ódinnyés forgalmi kitérő:

A volt állomás megszüntetése, átalakítása forgalmi kitérővé befejeződött. A műszaki átadás megtörtént.

Ódinnyés – Székesfehérvár szakasz:

Elkészült a vasúti pálya átépítése, jelenleg tereprendezés, árokrendezés, műtárgy utómunkák vannak folyamatban. Az átépült vágányokon a vonatok 100 km/h sebességgel közlekednek. Augusztusra várható a sebesség 120 km/h-ra növelése.
Befejeződött a Velencei-tó lefolyását biztosító Kajtor-csatorna műtárgyának átépítése. A munkák során a régi felszerkezetet elbontották, a jelenlegi hídfők mögött új cölöpözés, cölöpösszefogó gerendák és hídfők épültek. A vízfolyás jellege, és a terület szigorú védettsége miatt – a Kajtor-csatorna a Dinnyési Fertő része – a régi hídfők a helyükön maradtak.
A Takarodó úti gyalogos felüljáró felújítása elkészült, a műszaki átadás 2011 decemberében megtörtént.

Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:

A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A 2011. nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.

Börgönd – Szabadbattyán szakasz:

A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010. augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
A 30-as fővonal vágányzárai miatt a nyári menetrendben egyes balatoni vonatok Szabadbattyán felé közlekednek.



A teljes projekt készültsége kb. 93 %-os. A Tárnok – Székesfehérvár vonalszakaszon a vonatok 120 és 100 km/h sebességgel közlekednek, kivéve Kápolnásnyék állomást, ahol a sebesség 80 km/h. Ennek köszönhetően jelentősen csökkentek a késések a Budapest – Székesfehérvár vonalon.
 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >