Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow ÜZLETI KLINIKA: A KKV-SZEKTORNAK VEVŐK KELLENEK
ÜZLETI KLINIKA: A KKV-SZEKTORNAK VEVŐK KELLENEK Nyomtatás E-mail
Írta: Fehérvári Hírek   
2013. december 16.

Image Jó lehetőség ma Magyarországon vállalkozni? Aki ezt teszi, vajon hogyan próbálja sikerre vinni a cégét? Ilyen kérdésekre kereste a választ a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), az Üzleti Klinika és a Nagykermarketing által kezdeményezett felmérés. Az országos kutatásban 6000 hazai kis- és középvállalat vett részt a szolgáltatói szektortól kezdve a nagykereskedőkön át a gyártókig. A cégek véleményei megosztottak, és a gazdasági rögvalóság is visszaköszön a válaszokból.

 

 

Vajon jó lehetőség ma Magyarországon vállalkozni? A kisvállalati szektorra jellemző komor és negatív jövőkép ellenére ez a kérdés ma kifejezetten megosztja a vállalkozókat: 51,16%-uk gondolja azt, hogy NEM jó lehetőség, míg 48,84% szerint igenis jó lehetőség a vállalkozás. A szegmentált válaszok némileg árnyalják ezt az arányt, de az összképen ez nem igen változtat. Ezen a téren legkevésbé elégedettek a kiskereskedők (52,37%), míg a nagykereskedőknél ez az arány csupán 42,37%.

 

 

A szoros „verseny” már kevésbé szoros, ha arról kérdezzük a vállalatokat, hogy az elmúlt évekhez képest hogyan alakult az árbevételük? Jellemzően az értékesítési lánc közepén van a legnagyobb differencia: míg a szolgáltatóknál a legalacsonyabb a növekedés aránya (25,01%), addig a nagykereskedőknél a legmagasabb (41,25%).

 

 

Összesen 1710 válaszadó nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt évekhez képest növekedett az árbevételük, 2276 cég stagnált, és 2309 csökkent.

 

 

Az összes válaszadóra levetítve a hazai kkv-k legfontosabb feladata a vevőszerzés. 4173 vállalat nyilatkozott úgy, hogy a mostaninál több vevőben látja a cég problémáinak megoldását. Csak ezt követően merül fel a költségcsökkentés (32,66%), a szervezetfejlesztés (29,61%), vagy a magasabb értékesítési árak (24,79%). Ahogy a munkaerőpiac jelenlegi állapota is visszaigazolja, jelenleg a legkevésbé fontos dolog a cégek életében az új alkalmazottak felvétele (20,09%).

 

 

Az árak tekintetében a gyártók a legkevésbé elégedettek, 35,94%-uk szeretne magasabb áron értékesíteni, míg lánc másik végén álló kiskereskedőknek csak 20,32%-a jelezte ilyen irányú szándékait. Ők nagyon magas arányban (77,79%) a vevők számának növekedésében látják a megoldást, ami a gyenge hazai vásárlóerő tükörképét is jelentheti.

 

 

Érdekesség még a vállalatok trendkövető magatartása az online világban. Arra a kérdésre, hogy „Értékesítesz-e az interneten?” a válaszadók 34,82%-a felelte azt, hogy webáruháza van, és mindössze kevesebb, mint felük (47,41%) az, aki nem foglalkozik az online értékesítéssel. Ezek a számok arra engednek következtetni, hogy a kkv szektor is megkezdte a digitális felzárkózást, és felismerték az internet nyújtotta lehetőségeket.

 

 

A kutatás célja a magyar kkv-k gondolkodásmódjának, piaci helyzetének és üzleti világképének általános feltérképezése volt.

 

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >