Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow A székesfehérvári vasútállomás felújítása jelentős állomásához érkezett
A székesfehérvári vasútállomás felújítása jelentős állomásához érkezett Nyomtatás E-mail
Írta: ÖKK   
2014. december 11.

Image

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a székesfehérvári vasúti pálya és állomás felújítása. A kivitelező SDD Konzorcium az elmúlt hónapokban átépítette a vasútállomás hátsó vágányait és ideiglenes peronokat alakított ki. 2014. december 14-én 00.00 órától megváltozik a vasúti közlekedés rendje. A vasárnaptól életbe lépő változásokról Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere és Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.

 

 

2014. június 10-től az SDD Konzorcium megkezdte a IX-XV. számú teherpályaudvari vágányok átépítését. A tehervonati vágányok átépítése befejeződött, illetve egy-egy a X. és a XIII. számú vágányok helyén ideiglenes 30 cm magas, 350 m hosszú utasperon épült. Az állomás hátsó részén így kialakították az ideiglenes személypályaudvart, 4 személyvonati fogadó-indító vágánnyal. 

2014. december 14-én 00.00 órától megváltozik a vasúti közlekedés rendje,
 üzembe helyezzük az „ideiglenes személypályaudvart, a IX. XI., XII. és XIV. vágányokat, valamint az ideiglenes peronokat. Az üzembe helyezéssel egyidejűleg megkezdik az I-VIII. vágányok és a kapcsolódó létesítmények bontását. Ezeknek a helyén épülnek meg az új személypályaudvari vágányok, peronok, villamos felsővezetékek, térvilágítás, perontetők, valamint a modern utastájékoztató rendszer. A csarnokaluljáró elbontását követően, egy új, 8 m széles aluljáró épül csarnok- és peronliftekkel. 

Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere
 elmondta: A város számára fontos ez a vasútfejlesztés, hiszen Székesfehérvár a Dunántúl egyik fontos közlekedési csomópontja. Örülünk, hogy a kormány támogatásával megvalósul ez a projekt. A fejlett ipar támasztotta igény mellett a lakossági elvárásoknak is megfelelő, korszerű vasútállomás és vasúti közlekedés kialakítására biztosítja a lehetőséget ez a fejlesztés. A nagyberuházás nemcsak a vasútállomás közvetlen környezetét érinti, hanem a Széchenyi úti és a Hosszúsétatéri aluljáró is teljes felújításra kerül. A fejlesztés ezen részei már javában zajlanak is, ezúton is köszönöm az ott élők és a közlekedők türelmét, amelyet a munkálatok idején tanúsítanak. 

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője
 hozzátette: Az átépítés idejére, azaz 2014. december 14.-én, 00.00 órától az utascsarnok le lesz zárva, az ideiglenes peronokat 2015. január 15-től új, védőtetővel és oldalfallal ellátott gyalogos közlekedési úton keresztül lehet majd megközelíteni. Az állomás előtti téren, a „resti” előtt konténereket telepítenek, melyekben 3 jegypénztár fog működni. A resti egy részét a kivitelező váróteremmé átalakítja, amit már vasárnaptól használhatnak az utasok. Várhatóan 2015 őszén az állomási utascsarnok újra megnyílik az utazó közönség előtt, a forgalom már részben az új vágányokon, részben még az ideiglenes vágányokon fog bonyolódni. A vágányok teljes átépítése 2016 februárjában fejeződik be. Kérjük, a vasúti közlekedést használók és a környékben élők türelmét és megértését!”

Az állomás korszerűsítése mellett a ráhordási feltételeket is javítjuk. ASzéchenyi úti közúti aluljáró környezetében a 2x2 sávot, mindkét irányába november végétől az autósok újra használhatják. Jövő év elején a kivitelező SDD Konzorcium megkezdi a város felőli oldal felállványozását és felújítását. Ekkortól a forgalom- és sebességkorlátozás újra életbe lép majd. A köztes időszakban rövid forgalomkorlátozások a magassági kapuk végleges kialakítása miatt előfordulhatnak.  Hosszúsétatéri gyalogos aluljárót kiszélesítették, új szigetelést kapott a centrummal ellentétes oldalon, a kivitelező 2015 januárjában folytatja a centrum felé vezető oldal korszerűsítését.   

A beruházás befejeztével várhatóan 2016 év végén, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége. A fejlesztést az SDD Konzorcium végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését pedig a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben. 


Menetrendi változás:

A Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa–Gyékényes vasútvonalon, a Siófok és Balatonszemes közötti pályaépítés, valamint a székesfehérvári állomás vágányhálózatának és utasperonjainak átépítése miatt a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek. December 14-től március elsejéig Siófok és Szántód-Kőröshegy között vonatpótló autóbuszok viszik az utasokat.  A munkálatok miatt a 29-es számú, Budapest–Tapolca vonalon néhány gyorsvonat kerülő útirányon: Pusztaszabolcson át, Székesfehérvár érintése nélkül közlekedik. Székesfehérvár–Börgönd–Sárbogárd vonalon december 14-től 2015. február 15-ig vonatpótló autóbuszok közlekednek.

A beruházással kapcsolatos további információért kövesse awww.facebook.com/nifzrt oldalt.

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >