MÁV: káosz és nyári menetrend |
![]() |
![]() |
Írta: Mátay Balázs | |||||
2015. június 24. | |||||
Amikor azt hiszi az ember, hogy neki már sok újat nem mutathat az állami vasúttársaság, akkor jön egy olyan szituáció, amit, ha nem személyesen tapasztalok meg -ráadásul 3 nap alatt kétszer is- akkor egészen biztosan nem hiszem el! Történt, hogy 2015 június 15-én hétfőn Balatonaligán pihenve átruccantam a családdal a szomszédos Siófokra. Gyermekkoromban rengeteget vonatoztam, így a nosztalgiázás és a kíváncsiság is vezérelt, ugyanis június 14-től térhetett vissza bő három hónap után a a vonatközlekedés a pótló buszokról a sínekre a déli partot érintő pályarekonstrukció okán Lepsény és Szántód-Kőröshegy között.
Az állomásokon is alapos renoválás tapasztalható, a peronokat megemelték a legtöbb helyen, s a vágányok mellé még a kisebb megállóhelyeken is fedett várórészeket alakítottak ki kulturált padokkal. Így nem kell már a restiknél vagy az állomásépületek oldalában nyomorognia senkinek, ha netán szakad az eső és nem akar bőrig ázni a vonat érkeztéig. A 38 fokos kánikulában is jól jön az árnyékot adó kis hely mindenütt, Balatonaligától Sóstón keresztül Széplakig. Ennyit a pozitívumokról. És most vissza oda, miért is kételkedem abban, hogy nem lesz egész nyáron brutális káosz a balatoni vasúti közlekedésben: nos, azon a bizonyos szép, napsütéses, kánikulai hétfőn párommal és kislányommal Siófokon 13:55 -kor felszálltunk a helyből menetrend szerint 14:11-kor induló Siófok-Lepsény személyvonatra, hogy visszaguruljunk Aligára.
Ezzel egyidőben a hangosbemondón előbb egy káromkodó hang - nyilván nem kész akarva - elkezdett szindni valakit a "flottából", majd a "hivatalos" hang közölte, hogy a mi vonatunk 14:35-kor indul majd Lepsény felé! Semmi tájékoztatás, csak ekkor indul és kész! Az, hogy a kocsikban a kinti kánikula okán kb. 43 fok volt, ugyan kit zavar? De ez persze még kispálya volt a káosz okához képest. A már említett érdeklődésünkre a derék kalauz és még egy MÁV-egyenruhás illető közölte, hogy a vonatunkra beosztott mozdonyvezetőnek lejárt a napi limitje (!?), amit mozdonyon tölthet, így "bement Fehérvárra a mozdonnyal együtt"...! Ekkor kezdett a maradék jókedv is elpárologni az utasokból. Főleg azok után, hogy a jegykezelő úr azt is közölte nem sokkal fél 3 előtt, hogy mivel a vonat már biztosan jelentős késéssel ér majd Lepsénybe, az "irányítás" úgy döntött, hogy a Kőbánya-Kispestre közlekedő csatlakozás nem várja be ezt a vonatot! Na, persze, hogy az a kb. tucatnyi érintett hölgy és úr, ekkor már azon gondolkozott, hogy gyalog vág neki az útnak... Végül lőn csoda! 14:35-re megérkezett egy mozdony, vezetővel együtt, így aztán félórás késéssel elindult a vonatunk! Hurrá! Ki gondolta volna, hogy ez lesz a nap legszebb élménye!? Utóbb kiderült, hogy a csatlakozás végül mégis bevárta ezt a szerelvényt, így legalább eljuthattak a fővárosig az utasok úgy, hogy nem kellett további órákat várniuk Lepsényben újabb csatlakozásra.
Most 13:55-kor az "A" vágányhoz érve nemcsak a mozdony, de maga a szerelvény is hiányzott! Pedig de felszálltunk volna rá, mivel időközben egy hidegfrontnak köszönhetően alaposan hűvösre váltott az időjárás. 14:15-kor Kissé félve, de határozottan bekopogtattam az állomásfőnök irodájába, hogy érdeklődjek, mi is történik itt újra? Az ott tartózkodó úr (aki kérésemre nem volt hajlandó bemutatkozni sem!), közölte, hogy ugyanaz történt, mint hétfőn, és mindent "Fehérváron kutyultak össze", ők nem felelősek semmiért. Jön nemsokára egy új mozdony, amely el tudja húzni a siófoki állomás végében dekkoló szerelvényt Lepsényig.
Szóval, szép, és jó, hogy megújulnak a vágányok, gyorsabbak lesznek - elvileg - a vonatok, de addig amig a vasúti forgalomirányítás ilyen kaotikusan működik, sok jóra nem érdemes számítani! És akkor most jöhet a régi, de sajnos igaz szóvicc: MÁV = Magyar Álló Vasútak... Kedves illetékes vezetők! Ugye, még ebben az évszázadban valaki sínre teszi végre úgy igazából a hazai vasúti közlekedést!?
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|