Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Székesfehérváron nyílt meg a Dunántúl legnagyobb integrált ügyfélszolgálata Nyomtatás E-mail
Írta: Csordás Csilla   
2015. november 12.

Image

25 ügyfélkiszolgáló munkaállomás, tágas ügyfélváró, 3 fotófülke várja mostantól az ügyfeleket a dr. Koch László utcában Székesfehérváron. Az egykori okmányiroda épületében ünnepélyes keretek között nyílt meg szerdán a tizedik Fejér megyei kormányablak. A 232 millió forintos beruházás európai uniós támogatással, széleskörű együttműködésnek köszönhetően a Fejér Megyei Kormányhivatal és Székesfehérvár Önkormányzatának forrásaiból valósult meg.

 

Az ország egyik legnagyobb modern, integrált ügyfélszolgálatát alakították ki az elmúlt három hónap alatt az eddig okmányirodaként szolgáló dr. Koch László utcai épületben Székesfehérváron. Az épület állapota és a nagy ügyfélforgalom már régóta szükségessé tette a felújítást, amely széleskörű együttműködés keretében, a Fejér Megyei Kormányhivatal, Székesfehérvár Önkormányzata és a Honvédelmi Minisztérium összefogásával valósult meg 232 millió forint értékben. A központi forrásból tervezett több mint 100 millió forint kiegészült a város 80 milliós támogatásával, valamint a TIOP-3.3.1/A-12/2-2013-0008 számú európai uniós projekt keretében nyújtott, 20 millió forintot meghaladó forrással. A kormányablakká alakítás a szolgáltatások színvonalának emelkedését, méltó körülmények között történő munkavégzést és gyorsabb, hatékonyabb ügyintézést tesz lehetővé.

 


 

Dr. Simon László, Fejér megyei kormánymegbízott ünnepi beszédében köszönetet mondott Székesfehérvár Önkormányzatának, hogy 80 millió forintot fordított a fejlesztésre, munkatársainak a türelemért és a sok munkáért, valamint az ügyfeleknek az átmeneti időszakban tanúsított megértésért. „Itt, az ország egyik legnagyobb, második generációs kormányablakában méltó körülmények között fogadhatjuk az ügyfeleinket, és – ami szintén igen fontos a számunkra -, hogy megfelelő körülmények között dolgozhatnak jól képzett kormánytisztviselőink, szakembereink. A kormányablakaink tevékenysége azt bizonyítja, hogy Fejér megyében jelentős az igény az integrált ügyfélszolgálatok közigazgatási szolgáltatásaira. Eddig, 2011 óta 238 ezer ügyfélnek több mint 355 ezer ügyben segítettünk.”  Dr. Simon László hozzátette, a kormányablakokban 412 hatósági ügytípus intézhető, illetve kezdeményezhető, és további 11 féle ügytípusban nyújtanak kiegészítő szolgáltatásokat. Így az eddigi 110 okmányirodai feladatkörbe tartozó ügyön túl a kormányablakban mostantól további 302 ügyet kezdeményezhetnek az állampolgárok.

A felújítási munkák összköltségében Székesfehérvár Önkormányzata is jelentős részt vállalt. A város által biztosított 80 millió forintból valósult meg az épület teljes szigetelése, az ablakcsere, az árnyékolás, és a külső megjelenés kialakítása is.

 


 

Egy nagyváros kötelessége és felelőssége, hogy minden olyan cél mellé álljon, amely a székesfehérváriakat és a városban elérhető szolgáltatásokat igénybevevőket egyaránt szolgálja, hangsúlyozta köszöntőjében Székesfehérvár polgármestere. „Ez az együttműködés, amelynek keretében megújult az épület, számomra egy dolgot szimbolizál: abban van az erő, ha az állam és a nagyváros, az állam és az önkormányzatok, az állam és a települések képesek összefogni. Ha két, fontos közfeladatokat ellátó szervezetrendszer összeteszi azt, amije van, akkor abból ilyen szép, kézzel fogható, mindenkinek hasznára váló eredmény születhet.” – emelte ki dr. Cser-Palkovics András.

Az átalakítási munkák során is folyamatosan zajlott az ügyintézés a Székesfehérvári Okmányirodában, hiszen a Honvédelmi Minisztérium jóvoltából a Malom utcai Tiszti Klub épületében kapott ideiglenes helyet három hónapon át a hivatal. Vargha Tamás honvédelmi államtitkár, Székesfehérvár országgyűlési képviselője elmondta: „Székesfehérvár az a város, ahol Szent István király letette a magyar közigazgatás alapjait. Múlt és a jelen arra kötelez bennünket, hogy amikor az állam szolgáltatást nyújt, tegye azt méltó környezetben, méltó módon. Nagyon fontos az itt dolgozók lelki ereje, lelkiismeretes munkája, hiszen nap mint nap ők segítenek megoldani az ügyfelek problémáit. Ez széles ismeretanyagot, tudást, türelmet igényel.”  Ehhez kívánt a jövőben is jó munkát Vargha Tamás.

 


 

A Dunántúl legnagyobb kormányablak átadóján L. Simon László, a Miniszterelnökség államtitkára mondott avatóbeszédet. Hangsúlyozta, hogy az emberek erős és határozott államot szeretnének, amely megvédi őket, ugyanakkor elvárás az is az állammal szemben, hogy ne látszódjon.  „A közigazgatási rendszer átalakításakor az volt a szándék, hogy olyan hivatali rendszert alakítsunk ki, amely igazodik az állampolgárok mai elvárásaihoz, alkalmas egyszerre több ügytípus kezelésére, és megkönnyíti a mindennapi ügyintézést bárhol az országban. Ehhez felkészült kormánytisztviselőkre, hivatali rendszerre és megfelelő informatikai háttérre is szükség van. Az egész rendszer pedig akkor működik jól, ha az állampolgár nem veszi észre a működést, nem kell sorban állni, nem kell várni. Ennek jegyében születtek meg a kormányablakok, amelyek ezeket a célokat képesek megvalósítani.” L. Simon László köszönetet mondott a magyar tisztviselői kar lelkiismeretes munkájáért, áldozatvállalásáért, kitartásáért, és azért, hogy folyamatosan képzik magukat, hogy megfeleljenek minden elvárásnak. 

Az ünnepi köszöntőket követően dr. Cser-Palkovics Andráspolgármester, dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke,Vargha Tamás, honvédelmi államtitkár, országgyűlési képviselő, L. Simon László, a Miniszterelnökség államtitkára, dr. Simon Lászlómegyei kormánymegbízott és Dancs Norbert, a Székesfehérvári Járási Hivatal vezetője vágta át a nemzeti színű szalagot a dr. Koch László utcai új kormányablak átadásán.

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >