Okostelefonok: zuhanóban az Apple |
![]() |
![]() |
Írta: MTI / MMonline / Média24 | |||||
2016. május 03. | |||||
![]()
2016 első három hónapjában 334,9 millió okostelefont értékesítettek a különböző gyártók a világpiacon, 0,2 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 334,3 milliónál. Ez volt a legkisebb éves növekedés az okostelefon piaci értékesítésének történetében – írja az MTI az IDC elemzése alapján. A lassulás részben a fejlett piacok telítődésének, részben pedig a két legnagyobb piaci szereplő, a Samsung és az Apple eladásai csökkenésének tudható be. A nagyok eladásainak csökkenésére vezethető vissza az is, hogy az öt legnagyobb okostelefon-gyártó listáján meg tudott jelenni a nemzetközi porondon két eddig kevésbé ismert kínai márka is, az OPPO és a vivo. A két új szereplő szintén kínai vállalatokat, a Lenovo és a Xiaomi céget taszította le a ranglista negyedik és ötödik helyéről. A kínai gyártók között történt helycsere is a piaci telítődésre vezethető vissza, de szerepet játszott benne a vásárlói preferenciák eltolódása is a prémium kategóriás készülékek felé. Miközben 2013-ban még évi 62,5 százalékkal nőtt a kínai okostelefon-piac, addig 2015-re a növekedés 2,5 százalékra esett vissza. A készülékek átlagos eladási ára (ASP) pedig a 2013-as 207 dollárról 2015-re 257 dollárra emelkedett. A Lenovo 2013-ban még 150 dollár alatti ASP-vel tört be az okostelefon-piacra, és ugyanezt tette 2014-ben és 2015-ben a Xiaomi 200 dollár alatti ASP-vel. A Huawei, az OPPO és a vivo viszont már a 250 dolláros ASP kategóriában szállt be versenybe, és mindhárom cég eladásainak növekedésére számíthat az idén - mutatott rá Melissa Chau, az IDC negyedéves mobiltelefon piaci jelentésének vezető munkatársa. "Az új belépők azonban jobban teszik, ha nem ülnek meg a babérjaikon, mert ahogy a Xiaomi példája is mutatja, az okostelefonok dinamikus piacán még a nagy ügyfélhűségnek örvendő kultuszmárkáknak is nagyon hamar fordulhat a sorsa" - tette hozzá.
Az OPPO eladásai 153,2 százalékos növekedésével érte el a rangsor negyedik helyét. 18,5 millió készülék eladásával 5,5 százalékos piaci részesedésre tett szert, 3,3 százalékponttal nagyobbra a tavalyinál. A vivo az első negyedévben 14,3 millióokostelefont adott el, 123,8 százalékkal többet, mint tavaly. Piaci részesedése 4,3 százalék lett 1,9 százalék után. Az összes többi gyártó együttesen 141,5 millió okostelefont adott el az első negyedévben, 11,4 százalékkal kevesebbet a tavalyi első negyedévinél. Közös piaci részesedésük 42,3 százalékra csökkent 47,8 százalékról.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|