Megnyílt a forgalom előtt a nyugati elkerülő út III. üteme |
Írta: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., Fraller Ildikó | |||||
2016. július 18. | |||||
A 7 km hosszú, új nyomvonalon megépült 2x2 forgalmi sávos elkerülő út III. befejező üteme határidőre elkészült. Az út átadásával a közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lesz, jelentősen mérséklődik a zajterhelés, csökken a tranzitforgalom Székesfehérváron és megszűnnek a főleg a nyári időszakra jellemző dugók.
Az elkerülő út az M7-es autópálya 8. és 63. sz. utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja-patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Feketehegyi-árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi-árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. Az elkerülő út átadásával nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál, a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés Székesfehérváron jelentősen mérséklődik.
A polgármester kiemelte továbbá a képviselők megyei szintű és az önkormányzati képviselők helyi összefogását, köszönetet mondott a hivataloknak, hatóságoknak a közreműködésért, a környező települések vezetőinek és lakosainak a türelméért, támogatásáért, valamint a kivitelezőnek a vállalt határidő pontos tartásáért. Elmondta, hogy az elkerülő út több városrész életében jelent tehermentesítést, és a következő szakaszra, a déli elkerülő megépítésének feladatára hívta fel a figyelmet. A NIF Zrt. méltatásában mint az Önkormányzat kiváló együttműködő partneréről beszélt, a lebonyolításban nyújtott precíz és pontos munka alapján. Kondrik Kornél, a NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese ismertette a beruházás műszaki paramétereit: „Az elkerülő úton két különszintű csomópont, 1 körforgalom és 8 vasbeton híd épült, melyből egy zsilip, ami biztosítja az Aszalvölgyi-árok térségének vízrendezését. Az elkerülő út megnyitásával teljes mértékben elkerülhető az M7-es autópályát, valamint a 63. és a 8. számú főutakat összekötő út, így a menetidő várhatóan 8-10 perccel csökken.” Kondrik Kornél a székesfehérvári nyugati elkerülő úthoz kapcsolódóan utalt a 8. számú főút átadott fejlesztéseire, a folyamatban lévő Várpalotát elkerülő út építésére, a 62. számú út felújítására, a szabadegyházai ipartelep elkerülő beruházására és a székesfehérvári vasútállomás teljes körű korszerűsítésének feladataira. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a SWIETELSKY Magyarország Kft., valamint az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végezte, nettó 14. 935.390.423935.390.423 forint értékben.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|