Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow A képzőművészeti oktatás jelene és jövője
A képzőművészeti oktatás jelene és jövője Nyomtatás E-mail
Írta: Fehérvári Hírek   
2017. május 23.
Image„A képzőművészet-oktatás jelene és jövője” címmel rendeztek konferenciát a fehérvárcsurgói Károlyi kastélyban. E programmal a Károlyi József Alapítvány csatlakozott az Európai Unió évfordulójának és az európai vizuális művészeti kultúra átadásának fontosságát hirdető ünnepléshez is.

 

„A konferencia célja az volt, hogy a különböző típusú iskolákból érkező, képzőművészettel kapcsolatos tárgyakat oktató tanárok, valamint a múzeumi programokért felelős szakemberek találkozzanak és megosszák egymással véleményüket.” – nyilatkozta a programról Fekete Ágnes, a rendezvény egyik szervezője, aki kifejtette, hogy a konferencián résztvevők megbeszélhették problémáikat, vágyaikat a képzőművészet tanításának jelenlegi helyzetével és a jelenlegi magyar tananyaggal kapcsolatban. Ez azért tartották fontosnak, hogy új utakat találhassanak a fiatal generációnak az „alapvető klasszikus képzőművészet” iránti elköteleződés serkentéséhez, valamint a szakmai lehetőségekhez.

A szervezők meglátása szerint a „mai világban” a fiatalok többsége nem érti, mit akarnak valójában bemutatni, megjeleníteni, esetleg tanítani a korábbi évszázadok festményei. Ez az ő alapvető kultúrájukban és vizuális kultúrájukban hiány, amely megfosztja őket a kortárs  művészet értékelésének jelentőségétől.

Ennek fényében a kétnapos rendezvényen szó esett az Art therapy / művészeti terápiáról is a művészeti kultúra érzelmi és lelki egyensúllyal kapcsolatos jelentőségének bizonyítására.

A konferencián – többek között - felszólalt Nagy Magdolna mb. igazgató a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ részéről, Dr Raffai Endre művészettörténész, intézetigazgató a pécsi Képzőművészeti Intézettől, s a Visart Művészeti Akadémiáról érkezett Tooth Gábor grafikus, képzőművész is (aki a kreativitást, s annak megszületését, az ihletést helyezte mondanivalója középpontjába).

Sinkó István művésztanár a MKE Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium és Kollégiumtól a kortárs művészet tanításáról beszélt az általános és középiskolai vetületben, a múzeumpedagógia segítségével. Verencei András művészettörténész, művészetpedagógus a művészeti nevelés és kultúraközvetítés módszereit tárta fel – a Keresztény Múzeum fényében.

Éliás István kurátor, művészetpedagógus „Összhang – Konjunkciós gyakorlatok a székesfehérvári Új Magyar Képtárban” címmel tartott előadást, Feketéné Takács Rita vizuáliskultúra-tanár pedig művészet-kultúra-helytörténet kapcsolatával kapcsolatban fejtette ki gondolatait arra hegyezve ki a hangsúlyt, hogy a tanulásnak játékká kell válnia – az iskola falain kívül.

A program másnapján szó esett arról, hogy milyen grafikai eszközökkel lehet fejleszteni a gyermekeket, hogyan oktatják a vizuális művészeteket a Corvin Rajziskolában, s, hogy a Városi Képtárban milyen nyári táborokat szerveznek.

Gyanits Ildikó képzőművészet-terapeuta „Képzelet és megértés” címmel tartott előadást, Káldiné Péterfy Melinda művészettörténész pedig a múzeumpedagógia dramatikus megközelítésével foglalkozott. 

A programon megnyílt egy kiállítás is a bodajki Hang-Szín-Tér Művészeti Iskola közreműködésével, s még éjszakai kastélylátogatásra is sor került.

 

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >