Kezdőlap
Tiltólistás és megengedett sportágak, gyakorlatok kismamáknak Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta - FMC   
2018. február 14.
ImageKismamatorna, pilates, séta, úszás, tánc – csak néhány mozgásforma azok közül, melyek közkedveltek a gyermeket váró hölgyek körében, és mindemellett kifejezetten ajánlottak is. A mai blog arról szól, mire kell vigyázniuk a kismamáknak sportolás közben.

 

A múltkor arról beszéltünk, Miért jó, ha terhesen sem hagyod abba a sportot, ekkor szót ejtettünk arról is, hogy a terhes nők teste hatalmas változásokon megy keresztül néhány hónap alatt. Azért viszont, hogy a fizikai és a mentális egyensúly megmaradjon, mindenképpen szükség van a rendszeres mozgásra, amely egyúttal a szülésre is felkészíti az anyukákat.

Az, hogy ki milyen mozgásformát választ, és mennyire aktívan veti bele magát az adott sportágba, az egyéni sajátosságokon múlik. A legfontosabb az, hogy először konzultáljunk az orvosunkkal függetlenül attól, hogy most kezdjük az edzést, vagy már régóta aktív sportolónak számítunk.

A terhesség alatti mozgás elsősorban erőt és energiát ad a hölgyeknek, és segít a testüknek abban, hogy alkalmazkodni tudjon a változásokhoz. A sportolás endorfint szabadít fel, ami javítja a hangulatot  – a magzatét is (a férjekéről nem is beszélve!) -, formában tart a terhesség alatt, és segít a szülés utáni rehabilitációban. Növeli a kitartást, az izomtónust és a medencefenék erejét, ami a szüléshez szükséges. Megnöveli a vérkeringést is, így a görcsök és a hátfájások csökkennek. No és persze jótékony hatással van az alvásra is – amiben a szülés után nem igazán lesz részünk -, hiszen jó mélyen tudunk majd szunyókálni a kellemesen fárasztó mozgás után.

 

A cikk teljes hosszában elolvasható itt:

http://fmc.hu/2016/10/20/tiltolistas-es-megengedett-spotagak-gyakorlatok-kismamaknak/

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >