Kezdőlap arrow Sport arrow Lapos, túlpárnázott, tökéletes – Foglalkozzunk a farizmokkal!
Lapos, túlpárnázott, tökéletes – Foglalkozzunk a farizmokkal! Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta - FMC   
2019. július 04.
Kevesen vannak, akiket nem érdekel a kerek, feszes popsi. Legyen szó nőről vagy férfiról, a formás női hátsó látványa - és birtoklása - mindig lázba hozza az embert. A fejlett farizmok - az esztétikumon túl - komoly funkciót töltenek be a mozgásszervek működésében, ezért nem árt, ha kiemelten foglalkozunk velük.

 

 

A farizmok - többek között - fontos szerepet játszanak a járásban, testünk stabilitásában. Felelősek a csípő hátrafeszítéséért, mely az egyenes tartáshoz járul hozzá. Ha nem foglalkozunk a farizmokkal, akkor azzal az egész testünknek ártani fogunk.

Sok embernek olyan munkája van, mely napi hat-nyolc órában ülésre kényszeríti. Az irodai munka során nem sok lehetőségünk van arra, hogy megmozgassuk a hátsónkat. Ha farizmaink elgyengülnek, inaktívak lesznek, akkor a csípőhajlító izmunk megfeszül, megrövidül (és merevvé válik, hiszen „stabillá” kell tennie az adott testhelyzetet), meggörbül a gerincünk, a tartásunk borzalmas lesz („meggörnyedünk) és a hátunk is fájni fog (főként az alsó szakaszon). Mindeközben csökken a farizom érzékenysége és amikor kellene, akkor nem tud bekapcsolódni a mozgásba, mert az ezt szabályozó neutronok meggyengülnek.  

Ha a farizom nem tudja tartani a súlyt, akkor nyomás helyeződik a gyengébb részekre, például a térdekre és a bokákra. Ilyenkor ugyanis a gerinc és az inak végzik el a farizom munkáját, s kialakul a „gluteális amnézia”. (Más néven: „halott farizom szindróma”)

A szűnni nem akaró térdfájás oka lehet a combcsont nem megfelelő működése. A farizmok fontos szerepet töltenek be a csont csípőnél történő mozgásában - ez pedig hatással van a térdízületek működésére. Ha tehát a farizmok nem megfelelően működnek, akkor számos egészségügyi probléma (fizikai fájdalom) jelentkezhet.

A következményeket egyébként sorolhatnám a végtelenségig - akár a gerincsérvet is érintve - hiszen, mint látható az előbb leírtakból olyan láncreakció indulhat be, mely testünk szinte minden részére negatívan hat(hat).

Az esztétikumot tekintve pedig meg kell említeni a narancsbőrt, mert sokkal narancsbőrösebb az a popsi, amely egész nap ülő pozícióba kényszerül, hiszen, ha nem mozog, nem lesz jó a véráramlás azon a területen, a bőr veszít kollagén tartalmából, vagyis nem lesz elég rugalmas és feszes.

Ha tehát megdolgoztatjuk a farizmokat, akkor nemcsak kerekebb, feszesebb hátsóval büszkélkedhetünk, hanem az egészségünkkel is foglalkoztunk.

A popsikat három fő kategóriába oszthatjuk:

  • Van a lapos, mely egyértelműen mutatja, hogy nincsen „benne” kellő izom / se sok zsír. Ilyenkor nem emelkedik ki a popsi domborulata a hátsó combhoz képest, szinte egy vonalban van a lábakkal és a törzzsel.

Változata: Ha valaki durván és ész nélkül „fogyókúrázik” (direkt nem „diétát” írtam, mert e két kifejezés között elég nagy különbség van), akkor gyakran egy „üres”, lógó bőrt látunk hátul, ami egyáltalán nem esztétikus. Ide sorolhatjuk az életkor előrehaladtával (és a sportmentes életmóddal összefüggésbe hozható) megereszkedett, tónustalan popsit is.

 

A cikk folytatása elolvasható az alábbi linkre kattintva:

https://www.fmc.hu/2019/06/11/lapos-tulparnazott-tokeletes-miert-jo-ha-foglalkozunk-a-farizmokkal/

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >