Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Robotek - tehetséggondozó szakkör Nyomtatás E-mail
Írta: ÖKK   
2019. július 15.
Az EMMI által meghirdetett Nemzeti Tehetség Program keretében a tavalyi évben 1.5 millió Ft támogatást nyert a Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola. A program a Robotek címet kapta.

 

 

A projekt célja olyan, az általános iskolásoknak szóló tehetséggondozó szakkör megszervezése volt, mely szorosan kapcsolódik a matematikához, a digitális kompetenciához, de nem tananyagot tanít. A következőkben az iskola beszámolóját olvashatják:

Fontos volt, hogy a program sok játékos elemet tartalmazzon, melyek a tanulási szakaszok hatékonyságát erősítik. A gyermekek környezetében lévő problémák manipulatív, tárgyi tevékenységgel való cselekvő megoldása alapot biztosított a gondolati problémamegoldásnak, s ezáltal a világ megértésének és a gondolkodás fejlődésének. Produktív, komplex gondolkodtató feladatokkal szembesítettük  őket.  A tanultak felhasználását gyakorlati feladatmegoldásokban igyekeztek alkalmazni. Az algoritmikusgondolkozás, a logikai készségek és finommotorikus készségek mellett programjuk számos kompetenciaterületen gazdagította a gyermekeket. Megismertették a tanulókat a modern programozás alapjaival, a tervezés-megvalósítás-tesztelés folyamatával. A szakkörön 2-3 fős csoportokban dolgoztak, így felfedezhették, megismerhették a csapatmunka fontosságát, az abban rejlő lehetőségeket.

A program keretében ellátogattak a Future Parkba Budapestre, ahol egy interaktív kiállításon, játszóházban vettek részt. Az Alba Innovárban a szülőkkel együtt Lego robotokat programoztak, és megismerkedtek a humanoid robotokkal.

Háromnapos bentlakásos szaktábort szerveztünk Pécsre, amelynek elsődleges célja a közösségépítés és a személyiség fejlesztése volt. A különböző térképolvasási, tájékozódási feladatokat a gyakorlati életben is kipróbálhatták a gyerekek. Amellett, hogy elmélyítették a tehetséggondozó foglalkozásokon tanultakat, új, gyakorlati jellegű kérdéseket oldottak meg. A gyermekeket is bevonták a szervezésbe, a program összeállításába, a program költségvetésének kidolgozásába. A Vasarely Múzeum látogatásával megmutatták tanítványaiknak a síkbeli ábrázolás művészi megnyilvánulását, az absztrakció művészetét. Ellátogattak a pécsi egyetem informatika karára is.

A térlátás fejlesztéséhez eszközöket is vásároltak a pályázatból. Hasznosulásuk a térszemlélet, a problémamegoldó gondolkodás, kreatív gondolkodás, önálló munka és az önellenőrzés fejlesztésében várható.

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >