Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Bejáráson ismertették a Palotai úton futó új kerékpárút terveit
Bejáráson ismertették a Palotai úton futó új kerékpárút terveit Nyomtatás E-mail
Írta: Torma Kinga Regina   
2019. szeptember 11.
A biztonságos kerékpáros és gyalogos közlekedés érdekében a jövőben fizikailag is különválasztják a jelenleg csak kopott felfestéssel jelzett gyalogos és kerékpáros járdát a Palotai úton – jelentette be ma Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője és Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője. A helyszíni sajtótájékoztatón elhangzott: a most bemutatott terveket a kerékpáros tervzsűri már jóváhagyta, a kivitelezés több szakaszban a jövő év folyamán indulhat.

 

 

A Palotai út mellett még az 1990-es években, az akkori szabályoknak megfelelően alakították ki a gyalogos és kerékpáros forgalmat jelfelfestéssel kettéválasztó járdát. Mára azonban az akadálymentesítés elvének ez már nem felel meg, a vakok és gyengénlátók számára nehezen használható a magas forgalmat bonyolító járdaszakasz, mivel sem anyagukban, sem szintben nem különülnek el egymástól az oldalak.

Az itt felmerülő problémák megoldására készült fejlesztési tervet helyszíni sajtótájékoztatón ismertette Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője, aki hangsúlyozta, hogy a látható dokumentációt a kerékpáros tervzsűri már jóváhagyta, azonban az engedélyeztetésig apróbb változtatások lehetnek. Az irodavezető elmondta, hogy a Kresz szerint a jelenleg használt biciklis sávban a kerekezők 20 km/óra sebességgel közlekedhetnek, amely a gyalogos sétatempó mellett meglehetősen balesetveszélyes. „Újra kellett gondolnunk a területen a jelenlegi jogszabályoknak megfelelően a kialakítást. A fejlesztés a Mészöly Géza utcától a Vörösmarty térig tart majd. A területi adottságoknak megfelelően az Ady Endre utca és az Alba Plaza között meg tudjuk oldani, hogy a kerékpárosok két oldalon, két irányban tudjanak majd közlekedni. Ebben az esetben több mint 4,5 méterre szélesedik ki az együttes járda- és kerékpársáv, amit minimális zöldterületi és kisajátítási területhasználattal oldunk meg. Minden esetben a kerékpársáv aszfaltburkolatot, a járda pedig térkőburkolatot kap. Bár a két úttípus egy szintben marad, 30 cm-es taktilis jel – a vakok és gyengénlátók segítésére használt bordázott sáv – fogja elválasztani majd egymástól.”

A tervismertetésen jelen volt Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője. Ahogy fogalmazott: „Nagyon örülök, hogy a most bemutatott tervek alapján egy európaibb és sokkal biztonságosabban közlekedhető útszakaszt tudunk majd kialakítani. A beruházás természetesen része a város Kerékpárút-hálózat Fejlesztési Programjának, amely a helyi kerékpáros szervezetekkel egyeztetve készült el.”

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >