Kezdőlap arrow Belpolitika arrow 3+1 hasznos tipp a húsmentes vakációhoz
3+1 hasznos tipp a húsmentes vakációhoz Nyomtatás E-mail
Írta: Tajnai Loretta   
2020. augusztus 04.
Bár egyre népszerűbb a növényi alapú táplálkozás, a nyári kikapcsolódások alatt sokszor mégis nehéz egyszerre ízletes, könnyen elkészíthető és finom zöldségalapú opciókat találni. Ha előre felkészülünk, nem kell lemondanunk egyikről sem: összeállításunk segítségével a nyaralás alatt is változatos és tápláló húsmentes fogásokat ehetünk.

 

 

1. Utazáskor - Már unod a szalámis szendvicset?


Az utazások alatt legtöbb esetben meg kell elégednünk az előre csomagolt szendvicsekkel és rágcsálnivalókkal - pedig akár könnyen fogyasztható, mégis izgalmas növényi falatokat is vihetünk magunkkal. Az előre felszeletelt, friss zöldségek mellett jó választások lehetnek a különféle olajosmag-keverékek; ha pedig ebédről is szeretnénk gondoskodni, akkor egy teljes kiőrlésű tortillalapot kenjünk meg hummusszal, és töltsük meg tetszőleges zöldségekkel. Így akár a hosszabb autóutakat is elviselhetjük tápláló és finom, növényi alapú ételekkel.



2. Nyaralás alatt - Van élet a rántott sajton túl?


A húsmentes étrenden élők már megszokhatták, hogy nyaraláskor leggyakrabban a rántott sajt párolt rizzsel az egyetlen vegetáriánus opció, amivel a hagyományosabb vendéglők elő tudnak rukkolni. Az egyoldalú étkezést legkönnyebben úgy kerülhetjük el, ha előre felkészülünk, és viszünk magunkkal egyszerűen és gyorsan elkészíthető ételeket. A Knorr vegetáriánus raguk - a darálthúspótlóval készült vegán chili sin carne és a paradicsomszószos vegetáriánus gombócok - mellé elég egy egyszerű köretet vagy salátát választanunk, és máris kész a teljes értékű, változatos alapanyagokból készült főétel.



3. Grillezéskor - Mit egyek ami jó nekem és jó a Földünknek is?


A vegetáriánus grillezésnek nem feltétlen kell abból állni, hogy sajtot és cukkinit sütünk. Legyünk kreatívak: a barbecue-partik során bátran készülhetünk különféle zöldségnyársakkal és -összeállításokkal. A sütőlapra kerülhet a hagyományosabb választásnak számító padlizsán, tökfélék, édesburgonya, gomba vagy cukorborsó is. Ha nem szokványos zöldségekkel is feldobnánk a sütögetést, a pak-choi vagy az okra is remek választás lehet, de akár szezonális gyümölcsöket (például dinnye, őszibarack) is grillezhetünk. Ezek a növények nem csak értékes tápanyagokban és vitaminokban bővelkednek, de termesztésük sem terheli túl a környezetet. A fűszerezés mellett még izgalmasabb ízélményt varázsolhatunk vegetáriánus szószokkal - legyen szó házi készítésű hummuszról, fűszeres padlizsán-, lencse- vagy zöldborsókrémről.



+1. Ha a legnagyobb hőség nem a medence mellett, hanem home office-ban ér


Idén nyáron az időjárás változékony, a home office viszont egy ideje már állandó az életünkben. Márciusban még érdeklődéssel vegyes izgalommal vetettük bele magunkat a konyhaművészet rejtelmeibe, de mostanra már sokak számára fárasztónak és időigényesnek tűnhet, hogy minden nap változatos és tápanyagban gazdag ételeket főzzenek. A Knorr természetes összetevőkből készült vegetáriánus krémleveseit egy pillanat alatt felmelegíthetjük a tűzhelyen vagy a mikróban, így nem kell a főzőlap mellett állni a legmelegebb órákban vagy a hétvégén a jövő heti menütervezéssel és alapanyagbeszerzéssel bajlódni.

 



A Knorr legújabb, természetes összetevőkből álló vegetáriánus krémlevesei és ragui a növényi étrendbe is beilleszthetők. Az üveges krémlevesek paradicsom, sütőtök és vegyes zöldség ízekben érhetőek el, a raguk közül pedig a vegán chilis bab és paradicsomszószos vegetáriánus gombócok kaphatóak a hazai üzletekben.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >