Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow A válság ellenére sem kapkodnak a vevők után az autószalonok
A válság ellenére sem kapkodnak a vevők után az autószalonok Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2009. március 27.

ImageA csökkenő autóeladások ellenére sem törekednek arra az újautó kereskedések, hogy javítsanak értékesítési technikáikon, vevő-orientáltságukon. Helyenként a legelemibb elvárások sem teljesülnek, vagyis ajánlatot sem tesznek a szalonban érdeklődő ügyfélnek – derült ki a Mystery Visit Kft. friss, újautókat forgalmazó szalonokban végzett próbavásárlásos kutatásából.

 

Malonyai Katalin, a Mystery Visit Kft. munkatársa elmondta honlapunknak, hogy a kutatásból kiderül: A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett 2008-as autó eladási statisztikái szerint az elmúlt évben tizedével visszaesett az autóértékesítés: tavaly összesen 158 628 személygépkocsi talált gazdára, míg 2007-ben 176 978 új autót adtak el. Ez a visszaesés 2009 első negyedévében még radikálisabb volt, nemcsak hazánkban, hanem világszinten is.

Csillogó külső, hiányos kiszolgálás

A szalonok külső, belső állapota minden esetben makulátlan, precízen vannak jelölve az autókon a gépjárművek ára, felszereltsége, illetve az esetleges kedvezmények is. Az értékesítő munkatársak megjelenése igazodik az autók kategóriájának szintjéhez – az alsó kategóriás szalonokban pólóban és farmerben, a felsőbb kategóriájú autókat forgalmazó szalonokban pedig öltönyben, nyakkendőben várják az ügyfelet. Bár a próbavásárlások tapasztalata szerint minden ügyintéző kedves és segítőkész, nem törekednek a meggyőzésre, a minél teljesebb információszolgáltatásra.

Vannak ugyan kivételek, de minden részletre kiterjedő tájékoztatást sehol sem kaptak a próbavásárlók: hol a hitelajánlat, hol a biztosítási információk maradtak el, sőt több olyan eset is előfordult, hogy a vásárló árajánlatot sem kapott. A vizsgált felső kategóriás szalonokban az értékesítők inkább csak „kiszolgálnak”, pusztán a vevő kérdéseit megválaszolva adnak tájékoztatást.

Az ügyfelek igényeit a középkategóriás autószalonokban mérik fel leginkább a munkatársak, itt voltak a legpozitívabbak a tapasztalatok az ügyfélkezelés, valamint az értékesítés-orientáltság terén: precíz árajánlat, hitelkonstrukciók, biztosítások és több felszereltségi csomag ismertetésére is sor került. Annak ellenére, hogy a próbavásárlók komoly vételi szándékkal jelentkeztek a szalonokban, tesztvezetésre mindössze egy vidéki felsőkategóriás autószalonban került sor.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >