Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow A METRO is csatlakozott a Föld Órája kezdeményezéshez
A METRO is csatlakozott a Föld Órája kezdeményezéshez Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2009. március 27.

ImageMinden magyarországi Metro áruház oszlopvilágítása kialszik holnap egy órára a klímavédelem érdekében. – tájékoztatta szerkesztőségünket Krubl Yvette kommunikációs vezető, akitől megtudtuk: A környezetvédelem, így a hasonló kezdeményezésekhez való csatlakozás fontos eleme a METRO működésének. A környezet védelme érdekében folyamatosan keresik a megoldásokat a káros anyag kibocsátás csökkentésére és a környezet védelmére.

„A Föld óráját igen jó kezdeményezésnek tartjuk, annak érdekében, hogy minden fogyasztó tudatosabban védje környezetét, csökkentse a káros anyag kibocsátást és törekedjen az energiatakarékos és ezzel környezetbarát megoldások használatára.” – mondta José María Cervera a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója.

Krubl Yvettől megtudtuk, hogy a METRO nemzetközi szinten is elkötelezett támogatója a föld védelmének, ennek érdekében számos környezetkímélő kezdeményezést indított már áruházaiban világszerte. Számos áruházban tesztelnek környezetvédelmi technológiákat. A technológiák célja a kevesebb energiafelhasználás, és kevesebb káros anyag kibocsátás, az üvegház hatás csökkentése. Alapvetően egyre több és több nagykereskedelmi áruházban való alkalmazás a cél, így Magyarországon is.

Klímavédelem a METRO világában

A római Aurelia áruház napenergiát használ napi energiafelhasználásához. 3,000 m²-es napkollektorok vannak az áruház tetején, eddig ez a legnagyobb felületű kísérlet Olaszországban, melyet nyáron hűtéshez, télen pedig a fűtéshez használnak. A fosszilis energiafelhasználás csökkentése ezen a módon 200 tonna széndioxid kibocsátást spórol meg, ami egy átlagos autó káros anyag kibocsátásával egyenértékű, mely kb. 1,3 millió kilométer megtételére elegendő, mellyel harmincszor lehet körbeautózni a földet.

A düsseldorfi székhelyű METRO Cash & Carry zászlóshajó áruháza szintén a legújabb generációjú napkollektorokkal van felszerelve. Az eddigi pozitív eredmények szerint a rendszer 200,000 kilowatt áramot generál óránként. Ez 45 átlagos német háztartás éves áramellátásához lenne elegendő. A napfényes törökországi Antalya-ban már kisebb kollektorok is csodákra képesek, a forró nyári melegben a napenergia képes ellátni a teljes áruház hűtését. Télen pedig az áramellátás környezetbarát módon biztosítja az áruház kellemes meleg hőmérsékletét. A legújabb hűtési koncepció a dániai Aalborg városában működik.

A friss áruk, mint a zöldség és gyümölcs illetve a húsok légmentes hűtőkben kerülnek tárolásra, ami automata hűtési rendszer nélkül is állandó hőmérsékletet tud biztosítani. Ezzel 63 tonna széndioxid kibocsátást lehet megspórolni és a környezetet kímélni. A magyar METRO is számos újítással járult hozzá a föld védelméhez, és így annak megőrzéséhez. Jó példák erre, a fedett mélyhűtő pultok, a hústerem, az energiatakarékos világítási rendszer, a szelektív hulladékgyűjtés. A sor itt nem ér véget, hiszen a vállalat elkötelezett, hogy a jövőben is aktívan részt vegyen olyan projektben melyet a környezetet károsító hatások csökkentésén dolgoznak.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >