Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Csökkentsék a pártok a kampányköltségeiket!
Csökkentsék a pártok a kampányköltségeiket! Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2009. április 08.

ImageDr. Cser-Palkovics András szerint ízléstelen lenne, ha a mostani válságos helyzetben, amikor az emberek egyre nehezebb körülmények között élnek és óriási feszültség tapasztalható az országban – amit csak még tovább gerjeszt az MSZP és az SZDSZ az újabb megszorító csomag-tervezetével - a pártok túl sokat költenének kampányra. A kampánynak a Fidesz városi elnöke szerint hatékonynak, de olcsónak kell lennie. Arra kell törekedni, hogy az embereket ne irritálja az, hogy amíg ők szűkölködnek, a pártok szórják a pénzt.

Dr. Cser-Palkovics András úgy gondolja (és ebben valószínűleg mindenki egyetért vele), joggal váltaná ki az emberek felháborodását, ha azt tapasztalnák, hogy a válságos időszakban a pártok úgy viselkednének, mintha mi sem történt volna. Ezért a Fidesz Székesfehérvári Szervezete azt javasolja a politikai szervezeteknek, hogy csökkentsék a kampány-kiadásaikat.

Ehhez kapcsolódóan összeállítottak egy javaslatcsomagot is, amelyet ismertetnek majd a pártok fehérvári szervezeteinek vezetőivel is a következő napokban. Azt akarják, hogy megállapodás szülessen közöttük abban, hogy milyen kampányeszközöket vesznek majd igénybe – illetve „iktatnak ki” -, s milyen mértékben csökkentik kiadásaikat.

 

Image
.

Az említett javaslat:

Javasolják, hogy minél rövidebb legyen a kampányidőszak, ami jelentős mértékben csökkentené a kampánykiadásokat. A városi elnök szerint az emberek is elvárják a „rövidülést”. Nem akarják napra pontosan meghatározni a hosszát – ezt nem is tehetnék meg -, ám ők mindenképpen önmérsékletet mutatnak majd.

Javasolják, hogy a pártok lehetőleg azokat az általában olcsó kampányeszközöket részesítsék előnyben, amelyek az emberekkel való közvetlen kommunikációra helyezik a hangsúlyt. – Gondolhatunk itt például arra, hogy milyen hatásos (és kedves az emberek számára) a személyes kommunikáció, az, amikor valaki felkeresi a választópolgárokat, és tájékoztatja őket a programokról. De ugyanide tartozik a rendezvényszervezés is.

Javasolják, hogy a legdrágábbnak számító kampányeszközök tekintetében mindenki tanúsítson önmérsékletet – vagy ne is vegyék igénybe az adott eszközt. Egy kampányban mindig van helyi kampányrész és központi. A Fidesz arra kér mindenkit, hogy „helyben” lehetőség szerint ne alkalmazzanak molinót, fül-reklámot, s lehetőleg csak a közmédiumokban hirdessenek. Ne vegyék igénybe a magántulajdonban lévő, vagy kifejezetten kereskedelmi célokat szolgáló médiumokat. Ezek tarifái kifejezetten magasak, kampányidőszakban pártok részére pedig a listaár felett kerülnek meghatározásra.

Image
Fotó. Temesvári Márta

Javasolják, hogy a kampányidőszakban sorra kerülő ünnepeket ne sajátítsa ki senki, illetve ne használja fel kampánycélok megvalósítására. Azokra – főleg a közpénzen megrendezésre kerülő eseményekre – ne telepedjenek rá, a közösségi pénzből ne hozzanak létre maguknak reklámot!

Dr. Cser-Palkovics András elmondta, hogy e javaslatok kapcsán a jövő hét vége felé egyeztetéseket fognak folytatni a pártok képviselőivel. Úgy gondolja, ha visszatekintünk majd a „csökkentett kiadású” kampányra, s az előző kampányokban folytatott gyakorlatra, akkor bizonyára látni fogjuk, hogy milyen költséghatékonyságot lehet elérni. Hogy lehet úgy is eredményes valami, hogy nem költünk rá óriási pénzeket.

A városi elnök szerint nagyon fontos ez a kezdeményezés, és ha sikeres lesz (ami igencsak valószínű), akkor ki is lehetne majd terjeszteni az országgyűlési választások székesfehérvári részére, valamint az önkormányzati választásokra is.

El lehetne érni, hogy Székesfehérvár – kampányeszközök tekintetében – mintavárossá váljon. A pártokkal történő javaslataikkal kapcsolatos egyeztetések eredményét pedig – természetesen – a nyilvánosság elé tárják majd.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >