Kezdőlap arrow Sport arrow Ismerd meg a Tacfit protokolljait!
Ismerd meg a Tacfit protokolljait! Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta - FMC   
2021. szeptember 17.
A Tacfit hatféle időprotokollt használ: mindegyiknek más a hozadéka, mindegyik másképp teszteli a szív- és érrendszert az edzés / pihenő fázisokon keresztül. Ezeket vesszük most végig.

 

 

A múltkor már szó volt arról, hogy a Tacfit (Taktikai Fitnesz) az erő, az állóképesség, a robbanékonyság és az ízületi egészség fejlesztésének egyik legjobb módszere.

Számtalan edzésprogramot tartalmaz: több saját testsúlyos erő- és állóképesség-növelő blokkokat. A módszer megalkotói kellő részletességgel írják le a gyakorlatokat - segítve ezzel az edzők munkáját is. 

E programokat nemcsak az edzőtermekben végezhetjük el, hanem a szabadban is (egy parkban, a kertünkben, amikor a csodás idő erre buzdít minket), illetve a lakásunkban (ha épp esik az eső).

 

 "Hú, de ügyes apukám van!" - Polgár Viktor kézenállás közben

Polgár Viktor FB-oldala

 

„A Tacfit hatféle idő protokollt használ: mindegyiknek más a hozadéka, mindegyik másképp teszteli a szív- és érrendszert az edzés/pihenő fázisokon keresztül” – tudtam meg Polgár Viktortól, aki 2015 óta Tacfit és Flowfit edzésekkel is foglalkozik.

Az instruktor elmondta, hogy a 20 másodperc munka/10 másodperc pihenő alkalmazásakor egy gyakorlatból 8 kört kell teljesíteni. A körök után egy perc pihenő következik, majd jön a második gyakorlat - ugyanígy, ugyanezzel a terheléssel.

„Ezt a protokollt általában egy-egy gyakorlatsor tesztelésére használjuk” – mesélte Viktor. – „Ha valaki már elég profi például a fekvőtámaszokban, akkor 8x20/10 idő alatt meg kell csinálnia a legtöbb fekvőtámaszt, s mérjük a teszt során a pulzusát is, ami nem mehet fel az elméleti maximális értékig, illetve minden körben tökéletes technikával kell megvalósítania ugyanannyi ismétlést 8 körön keresztül.”

A „4 perc munka/1 perc pihenő” – protokoll célja, hogy egy gyakorlatból négy percen keresztül végezzünk el annyit, amennyit tökéletes technikával lehetséges. Ezt követi egy perc pihenő, majd jön a következő gyakorlat.

 

Polgár Viktor 2015 óta Tacfit és Flowfit edzésekkel is foglalkozik

Polgár Viktor FB-oldala

 

„Valószínűleg nagyon soknak tűnik az az idő, amit egy gyakorlattal el kell tölteni, viszont ez egy kiváló lehetőség a gyakorlásra, a hibák megértésére és kijavítására” – magyarázta az edző. – „A hosszú idő miatt az ember visszaválthat az adott intervallumban egy könnyebb gyakorlatra.

 

 

A cikk folytatása elolvasható az alábbi linkre kattintva:

https://fmc.hu/2021/09/14/ismerd-meg-a-tacfit-protokolljait

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >