Talmácsi francia utóda magyar színekben |
Írta: Andics Gábor | |||||
2009. július 21. | |||||
Annak ellenére, hogy Talmácsi Gábor immár a legjobbak között, a királykategóriában versenyez, számunkra mégsem marad tétnélküli a 125 kcm géposztály küzdelme. Már csak azért sem, mert világbajnokunk utóda nem más, mint a mindössze 19 éves francia Johann Zarco, aki Talma 2007-es világbajnok motorjával közd – magyar színekben, Székesfehérvár címerével a sisakján.
Arról is kevesen tudnak, hogy Talmácsi Gábor a versenyzés mellett rendszeresen jelen van pártfogoltja, Johann Zarco valamennyi futamán, s tanácsaival, szakmai hozzáértésével segíti a fiatal versenyzőt, akinek a menedzsere nem más, mint Stefano Favaro. De hogy kerül egy cannes-i születésű tehetség Székesfehérvárra, s miért versenyez piros-fehér-zöld színű magyar feliratokkal a sisakján ? Ennek jártunk utána. Johann Zarco a Német Nagydíj előtt néhány napot Székesfehérváron töltött, s az alábbi interjút adta. - Kezdjük az elején: hogy kezdődött a motoros pályafutása, mi terelte erre a műfajra ? - Immár öt éve, 2004-ben kezdtem komolyabban a motoros pályafutásomat, ekkor találkoztam ugyanis először Laurent Fellonnal egy franciaországi pályán. Ő azt tanácsolta: ha komolyan szeretnék versenyezni, akkor vegyek részt az olaszországi és európai Pocket Bike bajnokságon. - És hallgatott rá ? - Igen. S egy percre sem bántam meg. Három éven keresztül versenyeztem ebben a kategóriában, európai és olasz bajnokságokban. Ezzel párhuzamosan 125 RS Hondával készültem a jövőmre a franciaországi Ledenoni pályán történt rendszeres edzéssel. Hát így kezdődött a versenyéletem. - Mi motiválja versenyről versenyre ? - Elsősorban az adrenalin, ezért is választottam a gyorsasági motorozást, hiszen itt minden versenyen a minél nagyobb sebesség elérésére hajt az ember. - Ami viszont életveszélyes. Nem fél? Nem tart a bukástól? - Egyszer volt sérülésem, 2008 áprilisában egy edzés alkalmával, amikor eltörtem négy bordámat. Felépülésem alatt beépültek tudatomba azok a fontos elemek, amelyek lehetővé tették, hogy még erősebbé váljak úgy fizikailag, mint mentálisan és átlépjek egy újabb fokot ez alatt az év alatt. Ami különösképpen vonz a motorsportban: az a képesség, ami lehetővé teszi, hogy egyre gyorsabb legyek, az az érzés, amikor a pálya határait súrolom teljes sebességgel és természetesen nem csak én, hanem a motor alkatrészei, mechanikái is. - Ezek után árulja el: mi a kötődése Magyarországhoz, ezen belül pedig Székesfehérvárhoz? - Hogy minden esélyt magam mellé tudjak és teljes mértékben ennek a sportágnak szenteljam magam, úgy döntöttem, hogy edzőm és pártfogóm, Laurent mellett a helyem. Gyakorlatilag együtt élek a Fellon családdal, s mivel Laurent felesége székesfehérvári, így kerültem gyakran Fehérvárra. Az évek során egyre szorosabb szálak fűznek Magyarországhoz, mivel családjuk és barátaik ma már az én barátaim és rajongóim is. A motor iránti szenvedélyem pedig a foglalkozásommá vált. - Közeleg az augusztusi Cseh Nagydíj, s köztudott, hogy Brnóba rengeteg magyar szurkoló érkezik. Ezek után ön is hazai pályának tekinti majd azt a versenyt, ahogy Talmácsi Gábor? - Mégpedig annyira, hogy a továbbiakban Székesfehérvár címerével díszített sisakban fogok versenyezni. - Honnan jött az ötlet? - Az ötlet a székesfehérvári MotorSprint üzletben született a magyarországi Johann Zarco Fanklub részéről, amelynek elnöke Borsó Tibor. Tudom, hogy Székesfehérvár polgármestere részt vesz a Brno-i Nagydíjon, így számomra megtiszteltetés Fehérvár színeiben versenyezni, s remélem, ezzel köszönetet tudok nyilvánítani a Funklub tagjainak is. - Ha már az imént szó esett Talmácsi Gáborról, kihagyhatatlan, hogy az ő 2007-ben világbajnokságot nyert motorjával áll rajthoz az idén. Érdekes lehet, hogy kik segítik a munkáját, s milyen kapcsolatban áll Talmácsi Gáborral, valamint menedzserével, Stefano Favaróval? - Kezdettől fogva Laurent Fellon segít technikailag, fizikailag és mentálisan egyaránt. A nehéz pillanatokban is számíthatok rá. Ebben az évben a GP-n is mellettem van, valamint Talmácsi Gábor is ott van minden nagydíjon a 125-ös kategóriában - számomra értékes tanácsaival. Egyébként 2008 nyarán, egy kicsit a szerencsének is, de nagyobb mértékben a székesfehérvári MotorSprint üzletvezetőjének, Borsó Tibor baráti szálainak köszönhetően, személyesen találkozhattam Talmácsi Gáborral és Stefano Favaróval egy magyarországi pályán, ahol Gábor édesapja oktatja a motorozni vágyó magyar gyerekeket. Itt nyílt lehetősegem arra, hogy Talmával együtt motorozhassak, ami életem egyik legkedvesebb emléke. Úgy gondolom, ennek a találkozásnak kapcsán 2008 év végén, Stefano Favaro az én menedzserem is lett, Gáborral pedig sokat beszélgetek az Aprilia RSW-ről, amit ő nagyon jól ismer, valamint megosztja velem a tapasztalatait és a tudását, ezt pedig ezúton is szeretném megköszönni neki. - Mik a céljai a sportágban, milyen eredményeire a legbüszkébb? - Ebben az évben a célom, hogy a 2009-es év legjobb Rookie-ja, vagyis a legjobb kezdője legyek, míg a legszebb sikeremnek a 2007-es RedBull Rookies Cup Brno-i győzelmét tartom. Kezdetben azt a célt tűztem magam elé, hogy a GP hivatalos versenyzője legyek. Ma, a világbajnokság résztvevőjeként ahhoz a rögeszméhez tartom magam, hogy világbajnok legyek és sikereket elérve lépjek a felsőbb kategóriákba. - Ilyen fiatalon, profi versenyzőként mennyi időt tud otthon tölteni, mennyi a szabadideje, azt mivel tölti ? - Általában kéthetente verenyzünk a GP-n, legnagyobb részt Európában, ami azt jelenti, hogy kb. nyolc-tíz napom marad a versenyek között. Ezt az időt pedig a fizikai kondícióm fenntartására szolgálom. Hétközben rendszeresen biciklizek, amit felettébb élvezek. Amikor lehetőségem adódik, edzőmmel krosszozom, ami kiváló a kondíció fejlesztéséhez és nagyon jó gyakorlat a pálya gyors adaptációjához, ami minden körben változik. Hétvégenként pedig Supermotarddal tréningezek, hogy fenntartsam az érzeteket. Így telik a szabadidőm, s örömmel mondhatom: végre, hiszen azt csinálhatom, amit szeretek, amiben a jövőben minél nagyobb sikereket szeretnék elérni. Talmácsi Gáborhoz hasonlóan... Névjegy Johann Zarco Születési idő: 1990. július16. Születési hely: Cannes Családi állapot: nőtlen Magasság: 170cm Testsúly: 58 kg Eredmények: 2004: 4. az európai Pocket-Bike Bajnokság Junior C kategóriában, 9. az olaszországi Pocket- Bike Bajnokságban 2005: 2. az európai Pocket-Bike Bajnokság Senior Mini kategóriában, 8. az olaszországi Pocket-Bike Bajnokság Senior Mini kategóriában 2006: 2. az európai Pocket-Bike Bajnokság Open kategóriában 2007: Válogató 2007: RedBull Rookies Cup (2. futamidő 200 pilótából) 2007: 1. RedBull Rookies Cup. 7 pódium 8 versenyből 4győzelemmel 2008: A RedBull MotoGp Academy Team versenyzője a spanyol bajnokságban, de különböző okokból még a szezon megkezdése előtt elhagyja a csapatot. A Gabrielli Team felkérésére részt vesz az olasz bajnokságban 2 futamon Vallelungában az APRILIA GP tesztet megelőzően. Győzelem mindkét versenyen.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|