Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Stoneré a Shell Maláj Nagydíj Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2009. október 28.

ImageCasey Stoner minden kétséget kizáróan bizonyította, hogy ő a MotoGP egyik legzseniálisabb versenyzője. A BGP Media szerint, ha betegsége nem hátráltatja a világbajnoki szezon közepén, akkor figyelembe véve két hónapos pihenőt követő visszatérésének produkcióját, talán Malajziában most nem csak a negyedik világbajnoki futamgyőzelmét ünnepelhette volna. Az ausztrál versenyző az idei világbajnokság első kilenc versenyén ötször állt dobogóra, majd orvosi utasításra nem indult Brnóban, Indianapolisban és Misanóban.

 

A BGP Mediatól megtudta a Fehérvári Hírek, hogy a Ducati istállóból legközelebb Portugáliában gurult pályára ismét a 27-es Desmosedici, ahol rögtön egy második helyezéssel tért vissza, míg azt követően megnyerte az Ausztrál és a Maláj Nagydíjat is. Utóbbin a negyedik helyről rajtolva, már az első körben az élre állt és elsőségét a leintésig megtartotta. Ugyan az utolsó körben már lazábban húzta a gázt, így is sikerült közel 15 másodpercet óriási különbséggel győzelemre vezetni a Ducati csapatot a Shell Malajziai Nagydíjon.

 

Image
.

Casey Stoner győztes:

„Rendkívül nehéz körülmények között kellett versenyeznünk. A téli tesztek során szinte egyáltalán nem volt lehetőségünk itt Sepangban vizes körülmények között edzeni és most is mindhárom edzésünk, sőt még a délelőtti bemelegítés is szárazon zajlott, szóval fogalmunk sem volt, hogy milyen beállítással kellene elrajtolnom. A futam előtt bementem a boxba és láttam a sötét felhőket, gondoltam ebből még eső is lehet, majd mire egy perccel később átsétáltam a boxutcába, már leszakadt az ég.

A rajtom gyengén sikerült és az első körben próbáltam óvatosan menni, nehogy hibát kövessek el. Amikor éreztem, hogy minden rendben egyre jobb köröket mentem, amit őszintén szólva nem vártam el magamtól. A koncentrációt nagyon nehéz volt fenntartani. Magas volt a páratartalom, hőség volt és a vége felé a pálya egyik fele már kezdett felszáradni, így a féktávokat is nehéz volt elcsípni.

Nagyon boldog vagyok ezzel az eredménnyel, hiszen ezen a hétvégén mindenki a határait feszegette mentálisan és fizikálisan is. Örülök, hogy a legfontosabb technikai partnerünk, a Shell nagydíján ilyen remek eredményt érhettem el. A lelátón mintegy 850 Shell és Ducati rajongó tombolt, amikor célba értem, a másik oldalon meg a csapatom akart kiugrani elém a célegyenesbe. Boldog vagyok és most már koncentrálhatunk a jövő évre.”

Image
.

Nicky Hayden Ausztráliából nagyon letörten távozott, hiszen Jorge Lorenzo a startot követően nekiütközött az amerikainak, aki bukott és nem tudta befejezni a versenyt. Sepangban, az év utolsó előtti versenyén a második rajtsor hetedik helyére kvalifikálta magát. A 2006-os világbajnok már hetedik alkalommal indult el a Maláj Nagydíjon. A korábbi hat látogatása során ötször csúszott le csak egy hajszállal a dobogóról.

„Ha most is a negyedik helyen végezhetnék, elégedett lennék, de figyelembe véve a korábbi versenyeken elért előrelépéseinket, inkább a dobogót céloznám meg.” Hayden a rajt után keményen küzdött, főleg, hogy ő örült az esőnek, hiszen a korábbiakban mindig jól érezte magát a motoron, ha vizes volt a pálya.

Nicky Hayden 5. hely:

„Nagyon izgatott voltam az eső miatt és úgy éreztem, hogy ma akár az Indianapolisihoz hasonló különleges eredményt is elérhetünk. A start után többen megelőztek sajnos, mert problémáim akadtak a fékkel. Ettől függetlenül ekkor kezdődött számomra az előadás, mert küzdhettem az ellenfelekkel és oda-vissza előzgettük egymást. Nagyon pici hiányzott volna, hogy tudjam tartani a tempót Rossival és Lorenzóval.

Amikor Vermeulen megérkezett rám tudtam, hogy nehéz dolgom lesz, hiszen ő egy esőspecialista. Külön öröm, hogy az ő támadásait vissza tudtam verni. Gratulálok Caseynek és Valentinónak. Remélem, hogy Valenciában különleges eredménnyel zárhatjuk az évet.”

Image
.

A Shell Malajziai Nagydíjon Hayden külön megköszönte a Shell munkáját. A Brnóban életbe lépett öt blokk használatáról szóló szabálymódosítást követően, elmondása szerint a Shell Advance kenőanyagok tökéletes védelmet biztosítanak a Desmo blokkjának, így pozitívan néz elébe a 2010-es szezonnak is, amelyben a nem hivatalos hírek szerint egész évben összesen hat blokkot használhatnak majd el fejenként.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >