Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Regionális projektiroda működik már Székesfehérváron is Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2010. január 12.

ImageMegkezdték működésüket a Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet (KÖRPI) TÁMOP-3.2.2. regionális projektirodái Tatabányán, Székesfehérváron és Veszprémben is. Feladatuk a közoktatás-fejlesztést támogató 500 millió forint Uniós forrásból létrejövő regionális projekt megvalósítása, amelynek fő célja a közoktatási intézmények hálózatba szervezése, segítése, támogatása egy modern és színvonalas oktatási módszertan kialakítása érdekében.

 

A projekt feladata a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretein belül az iskolai szegregáció felszámolásának és a kompetencia alapú oktatás fejlesztésének támogatása, a jó-gyakorlatok és az azokkal már rendelkező közoktatási intézmények összegyűjtése, eredményeik publikálása, és ezzel kapcsolatban az iskolák közötti kommunikációs kapcsolati háló létrehozása. A projekt prioritásai között szerepel még ezzel összefüggésben szakmai munkacsoportok létrehozása, konferenciák szervezése, és a közoktatás fejlesztésével kapcsolatos további Európai Uniós források koordinálása.

Image
.

Dobrosi Károly feladatmenedzser szerint a célkitűzések nagyon időszerűek most a régióban, hiszen az Európai Unió a munkanélküliség csökkentését részben az oktatási rendszer megújításával képzeli el. Fontos, hogy a tanulók használható és keresett tudás birtokába kerüljenek. Számos égető probléma tapasztalható jelenleg a közoktatásban, melyek leküzdésében a projektirodák az iskolák fontos segítőtársai lehetnek.

Imre Mária, a program szakmai munkáért felelős munkatársa a következőket emelte ki a témával kapcsolatos sajtótájékoztatón:

 

Image
.

„Számos tanulmány bizonyítja, hogy ugyan a magyar diákok meglehetősen nagy tudással rendelkeznek, azonban annak mindennapi alkalmazásával, a gyakorlatba való átültetésével komoly gondjaik vannak. A program szerint minden diáknak egyenlő feltételeket kell biztosítani, származásra való tekintet nélkül. Az iskolák közötti különbségek és a különböző közoktatási intézményekbe járók mobilitási esélyei és tudásbeli különbségei folyamatosan nőnek. Ezt a negatív tendenciát szeretnénk a jövőben kiküszöbölni.”

Szükségessé vált tehát egy regionális munkacsoport létrehozása, ami alulról építkezve segíti a közoktatás egységesítését és modernizálását.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >