Mi kell egy jó álláskereső portálhoz? |
Írta: Temesvári Márta | |||||
2010. január 25. | |||||
Nem a kínált állások száma a legfontosabb annak megválasztásában, hogy hol nézünk munka után. – derül ki a Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft. Garda Consulting Kft. megbízásából végzett friss kutatásából. A leglátogatottabb állásportálok ún. használhatóságát vizsgáló kutatás arra derít fényt, hogy még az aktív álláskeresők sem látogatnak 3-4 portálnál többet, az állást aktívan nem keresők pedig náluk jóval alacsonyabb intenzitással „nézelődnek”.
Háromszéki Zsolt a kutatás kapcsán elmondta honlapunknak: A különböző állásportálok megítélésében kiemelkedő fontosságú egyrészt az egyszerű használat, másrészt a releváns állásajánlatok száma. Utóbbi képes „felülírni” az összes állásajánlat mennyisége által keltett megítélést is, azaz a gyakorlati szempontok dominálnak az előnyben részesített portálok kiválasztásában. A minél magasabb releváns találat elérése szempontjából elsődleges jelentőségű a keresőfunkció tökéletes működése, használatának egyértelműsége, a hibalehetőségek, találatvesztések minimalizálása. Az elemzés számos találatvesztéshez vezető hibát tárt fel, amelyek jellemzően a keresőfunkcióikban meglévő hiányosságokból, a szűrési opciók nem megfelelő használatából, illetve azok nem kellő mértékű optimalizáltságából fakadnak. A résztvevők előszeretettel használják az álláskereső portálokon a kulcsszavas keresőt, amely azonban kétélű fegyver. Megkönnyíti, adott esetben a végletekig leegyszerűsíti a keresést, ugyanakkor nagyon magas számú találatvesztést is eredményezhet a nem megfelelő körültekintéssel alkalmazó felhasználók körében. A portálok egyik fő fejlesztési feladata a közeljövőben a kulcsszavas keresőjük fejlesztése, további optimalizálása a minél egyszerűbb használat érdekében. A hirdető cégek állásportálokra vonatkozó megítélése is függ ugyanis a jelentkezők mennyiségének és minőségének alakulásától, a találatveszteséget eredményező keresések mindhárom félnek (álláskeresők, hirdetés, állásportálok) ártanak. A kutatásról A speciális TOBII szoftverrel támogatott mélyinterjús kutatásban összesen 14 fő vett részt. Heten közülük aktív álláskeresők, heten pedig – bár van állásuk – rendszeresen tájékozódnak állásportálokon a számukra releváns álláslehetőségekről. Az interjúalanyok mindegyike legalább érettségivel rendelkezik, ám a legkülönbözőbb szakmákban dolgoznak. Lényeges részvételi feltétel volt az internet rendszeres használata és ismerete, hiszen a kutatás során próbakereséseket kellett megoldaniuk az egyes állásportálokon. Az interjúalanyok kiválasztását egy kvalitatív technikákkal támogatott mélyinterjús beszélgetés követte. Az egyes interjúk átlagos időtartama 120 perc volt. A kutatás során alkalmazott speciális, úgynevezett usability (használhatósági) tesztekre kifejlesztett szoftver hőtérképekkel, valamint a jellemző felhasználói magatartást bemutató útvonalak alkalmazásával - aggregát módon - vizuálisan is szemlélteti a felhasználók viselkedését, oldalhasználati szokásait. A szoftver képes a számítógéphez csatlakoztatott külső szemkamera segítségével a felhasználó észleléseit grafikusan is megjeleníteni, így alkalmas weboldalak és online reklámfelületek, reklámfilmek tesztelésére is.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|