![arrow](http://www.fehervarihirek.hu/images/M_images/arrow.png)
![arrow](http://www.fehervarihirek.hu/images/M_images/arrow.png)
A magyarországi álláskeresési szokásokról... |
![]() |
![]() |
Írta: Temesvári Márta | |||||
2010. január 27. | |||||
Varga Mihály, a PR Herald munkatársa ismertette honlapunkkal a kutatás eredményeit, amely szerint az elmúlt 12 hónapban a 18-24 év közötti korcsoport 46%, a 25-34 közöttiek 41%-a, a 45-54 év közöttiek 34%-a keresett munkát. A jelenleg diákok közül 49%, a munkanélküliek 88%-a nézett új munkalehetőség után ezen időszak alatt. 2009-ben a megkérdezettek 28%-a keresett rövid vagy hosszú távú munkalehetőséget magának, esetleg valaki másnak – ez az arány csak egy százalékkal magasabb az egy évvel korábbi adathoz képest. A 18-54 év közöttiek 36%-a tervezi, hogy a következő egy éven belül állást fog keresni – magának vagy ismerősének. A 18-24 évesek 49%-a, a 25-34 év közöttiek 40%-a, a 45-54 év közötti korcsoport 33%-a tervei közt szerepel álláskeresés a következő 12 hónapban. A munkakeresés során használt források közül a megkérdezettek 56%-a válaszolta, hogy barátok, rokonok, ismerősök megkérdezését is igénybe vette vagy ezt tervezi. A nyomtatott hirdetéseket használja a válaszadók kicsit több mint fele – 54%-a, az internetet alig több mint egyharmaduk veszi igénybe az álláskeresés során. Az internet hozzáféréssel rendelkezők között már magasabb a világháló népszerűsége, közülük 65% válaszolta, hogy az internet kínálta lehetőségeket használja elsősorban az álláskeresés során. Az érettségizettek 52%-a, diplomával rendelkezők 68%-a, a diákok 69%-a keres az interneten állást. A keresés során igénybe vett források, csatornák tekintetében változások figyelhetők meg. A felmérés adatai szerint az egy évvel korábbihoz képest többen veszik igénybe a személyes kapcsolataikat, valamint némi növekedés tapasztalható az internet, mint forrás használata esetében, a nyomtatott hirdetések vonatkozásában viszont csökkenés látszik. Míg 2008-ban a válaszadók 47%-a jelölte meg a barátokat, ismerősöket, mint igénybe vett forrást, 2009-ben már 56%-uk. A nyomtatott hirdetéseket 2008-ban a válaszadók 60%-a böngészte, 2009-ben 54%-uk. 2008-ban a megkérdezettek 33%-a keresett interneten állást, 2009-ben 36 %-uk. A felmérés megállapításai alapján valószínűsíthető, hogy a jövőben egyre több magyarországi cég veszi majd igénybe a Workania kedvezményesen előfizethető új online kiválasztási rendszerét, a MARK-jelölt menedzsmentet is, melynek célja a kiválasztási folyamat és a toborzás egyszerűbbé és átláthatóbbá tétele. Ez a praktikus és felhasználóbarát eszköz a pályázatok során beérkező nagy mennyiségű önéletrajz feldolgozásában és rendszerezésében nyújt leginkább segítséget a HR-szakembereknek. A kiválasztási folyamatban részt vevő munkatársak az álláskeresők teljes profilját (a folyamat során kapott értékelésekkel együtt) egy helyen és online kezelhetik. A rendszer végigkíséri a felhasználót a folyamat pontosan meghatározott szakaszain – a beérkező önéletrajz regisztrálásától kezdve egészen a pályázó alkalmazásáig vagy elutasításáig. Mivel a rendszer a portál egyik új online szolgáltatása, további előnye, hogy a felhasználásához nincs szükség kiegészítő szoftver alkalmazására. Az elmúlt évben a munkaerő-piaci körülmények jelentősen átalakultak. A Workania állásportálon megháromszorozódott az álláshirdetésekre jelentkezők száma. Ezért is lehet hasznos a MARK, amely az eddigi visszajelzések alapján pozitív fogadtatásban részesült. A tapasztalatok alapján a felhasználók időt, pénzt és energiát takaríthatnak meg. A rendszer a Workania ügyfelei számára ingyenesen elérhető.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|