Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow Majális a Börgöndi repülőtéren - díjtalan belépéssel!
Majális a Börgöndi repülőtéren - díjtalan belépéssel! Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2010. május 25.

ImageEgy vidám napra invitál minden érdeklődőt a székesfehérvári Albatrosz Repülő Egyesület. A szervezők e hét vasárnap, 9 órától várnak mindenkit a Börgöndi Repülőtérre, akit vonz a repülés, illetve a repülő sportok valamelyik ága. A programra a belépés ingyenes, s a repülőtér kijelölt területén még piknikezni és grillezni is lehet! A rendezvényen minden repülősport képviselteti magát. Sőt, csak nézni, hanem kipróbálni is lehet majd a repülést és az ejtőernyőzést. Az ejtőernyős bemutató mellett pedig a földön és a levegőben is láthatóak lesznek az egyesület repülőgépei, sárkányrepülői.

 

Szilády Dezső, az Egyesület elnöke elmondta a Fehérvári Híreknek, hogy a rendezvény vendége lesz a Gold Timer Alapítvány Po-2-es típusú repülőgépe is. - 1927-ben Polikarpov által tervezett repülőgép 1928-tól az 50-es évek közepéig a Szovjetunió standard motoros iskolagépe volt, de a második világháborúban futár és sebesültszállító változatai mellett éjszakai könnyű bombázó feladatkört is ellátott.

Image
.

Ez utóbbi feladatkörben a női személyzettel repülő bombázóalakulatok váltak ismertté, hiszen ilyen a többi hadviselő fél légierejében nem létezett. A háború után az akkor induló mezőgazdasági repülés alaptípusa lett, bár a faépítésű vászonborítású gép számára ez meglehetősen mostoha feladat volt, mégis jól megállta a helyét. Látható lesz a kétüléses, nyitott Cimbora vitorlázó repülőgép is.

Image
.

- Rubik Ernő által tervezett 1940-ben megjelent Cimbora típus megépítésére, mely Magyarországon az első kétkormányos vitorlázó repülőgép volt. Az 1951-ben történő selejtezéséig a típusból 60 db épült, de a kor szellemének megfelelő - a selejt gépek megsemmisítését elrendelő - intézkedés következtében egyetlen darab sem maradt belőle, még múzeumi célra sem.

Szerencsére a tervdokumentáció megmaradt, így nem volt akadálya az újraépítésnek, mely 1982-ben kezdődött és az 1984-es hollandiai találkozón már szerepelt is az elkészült gép. Kétüléses lévén különösen népszerű, hiszen ezzel utasként bárki kipróbálhatja, milyen is egy nyitott vitorlázógéppel a szelek szárnyán. Sőt, mindkét repülőgéppel lehet majd utasként repülni!

Image
.

Ráadásul reggeltől-estig kipróbálható lesz a Góbé szimulátor, s a nap folyamán versenyt is rendeznek, a győztes pedig egy igazi repülést nyer!

A program során az egyesület gépei is bemutatásra kerülnek, és a repülőnapokkal ellentétben minden repülőgépet közelről meg lehet majd tekinteni. A gyerekeknek gyermekjátszót és foglalkoztatót is tartanak, valamint zene- és táncbemutatókból sem lesz hiány.

Image
Fotó: Albatrosz

Kapcsolódó cikkeink:

http://www.fehervarihirek.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=4191&Itemid=31

 http://www.fehervarihirek.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=4038&Itemid=31

 http://www.fehervarihirek.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=4037&Itemid=31

 http://www.fehervarihirek.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=3518&Itemid=35

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >