Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Hogyan halad a Tárnok - Székesfehérvár vonalszakasz átépítése? Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2010. július 09.

ImageA Tárnok – Martonvásár állomásköz nyílt vonal átépítésére 2011-ben kerül sor. A martonvásári állomásnál az új gyalogos aluljáró belső szerelési munkái folynak. Elhelyezésre kerültek a liftek, valamint a vízelvezetés berendezései, s elkezdődött a tolatási padkák rendezése, tereprendezés. Folyamatban van a váltőfűtési berendezések telepítése. A Martonvásár - Kápolnásnyék állomásköznél, a Baracska megállóhelynél, a Váli völgyben épülő kétoldali támasztótöltések építése az esőzés miatt májusban, és június első felében szünetelt.

 

Az elkészült rézsűk javítására van folyamatosan szükség. Pettend megállóhelyen az épülő aluljáró két oldali rámpáinak betonozása, szigetelése zajlik.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Titkárság és Kommunikációs Irodájától tájékoztatást kaptunk az alábbi vonalszakaszokon folyó munkálatokról is:

Kápolnásnyék állomás:

Elkezdődött az iparvágány kiágazás átépítéséhez az anyagok szállítása. Júniusban kiürítették a IV. vágány melletti rakodóterületet. Folyamatban van az új felsővezetéki oszlopok állítása. A GMPSZ telep helyén elkezdődik a közművek kiváltása, a parkoló és buszforduló építése.

Kápolnásnyék - Gárdony állomásköz:

A vízelvezető árkok építése, javítása a rossz időjárás után újraindulhatott. A gitáros emlékhelynél, illetve Velencefürdőn épülő aluljáró betonozási munkái folynak.

Elkezdődött Velence és Velencefürdő megállóhelyek végleges peronburkolatának megépítése, a megállóhelyi épületek felújítása. Az eredetileg csak felújításként tervezett munkák során, a tetőszerkezet elbontásakor kiderült, hogy a falak és az alapozás rossz állapota miatt az épületek bontására, és újjáépítésére van szükség. Az épületek eredeti állapotuknak megfelelően épülnek újjá.

A megállóhelyeken található fák az elmúlt hónapok viharos időjárása miatt sok gondot okoztak a vasúti közlekedésben. Szakvélemény készült a fák állapotáról, esetleges cseréjéről, melyről a döntés folyamatban van.

Gárdony állomás:

Az új gyalogos aluljáró Keszeg utca alatti szakaszán elkészült a résfal és a födém. Május 31-én a Keszeg utcát és a parkolót visszaadtuk a forgalomnak. A munkálatok nyáron az aluljárón belül folynak, a strand és a tóparti utcák forgalmát nem zavarják. Jelenleg vákuum kutas víztelenítés mellett folyik a földkitermelés a rámpa falai között. A felújított gyalogos felüljárót május 28-án forgalomba helyezik.

Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:

Június 14-én átadták a forgalom részére az elkészült bal vágányt is. Folyamatban van Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró szerkezet építése. A vonatok május 30-tól már az új megállóhelyen állnak meg Ó-Dinnyés helyett. A peron megközelítésére ideiglenes járda és átjáró épült. Az ideiglenes peronra térvilágítást, hangos utastájékoztatást is telepítettünk.

A régi Dinnyési állomás megszűnésével, és az új megállóhely kialakításával együtt a megnevezésük is megváltozott. A volt állomás mostantól Ó-Dinnyés forgalmi kitérő, az új megálló Dinnyés megállóhely néven szerepel.

Ó-Dinnyés forgalmi kitérő:

Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Június 18-ig Ó-Dinnyés forgalmi kitérőnél a régi vágánykapcsolatok helyett folyópálya épült. A Dinnyési útátjáró vágányzónába eső része elkészült, a csatlakozó útszakaszok építése az esős időjárás miatt mintegy egy hónapos csúszást szenvedett. Várhatóan július 18-án adjuk át a forgalomnak az áthelyezett átjárót. Az átépítés alatt a forgalmat a 7. sz. főút felé terelik.

Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:

A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettek. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindították.

Börgönd – Szabadbattyán szakasz:

A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer. Mivel a vonalon 16 éve szünetelt a vasúti forgalom, kérik a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. sz. főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.

A Velencei-tó vízszintje, és ezzel együtt a talajvíz szintje a rendkívüli csapadékos időjárás miatt megemelkedett. Ez a munkát megnehezíti, sok esetben az érdemi munkavégzés helyett kárelhárítással, kárenyhítéssel kellett a kivitelezőknek foglalkozniuk. A teljes munkaterületen folyamatos a kisműtárgyak (kerethidak, boltozatos hidak, átereszek) felújítása, a kapcsolódó mederrendezés, valamint a vízelvezető árkok rendezése.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >