Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Kultúra arrow Dobkurzust tartott Huszár Endre a Kodo Cafeban
Dobkurzust tartott Huszár Endre a Kodo Cafeban Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2010. október 07.

ImageMiért nem találnak a dobosok sehol világos útmutatást az elektronikus eszközök és szoftverek összehangolásához és kreatív használatához, miközben azokat már sok éve minden műfajban, széles körben használják? – más kérdések mellett erre is választ kaphattak azok, akik részt vettek tegnap Huszár Endre dobkurzusán Székesfehérváron.

 

A Kodó Caféban a Kodolányi János Művészeti Tanszék szervezésében megrendezésre kerülő kurzuson Huszár Endre Edrumming clinic sorozatának sehol nem elérhető, egyedülálló tananyagával nem csak a dobosokat segítette eligazodni az elektronikus ritmusgyártás eszközeiben és módszereiben.

Szondi Réka sajtóreferenstől megtudtuk, hogy a kurzus során lehetőség nyílt a főiskola hallgatói és az érdeklődők számára is személyesen beszélgetni a mesterrel és betekintést nyerni a következő témákba:

Dobszintetizátorok, dobgépek, dob samplerek, A triggerelés technikai alapjai, akusztikus dob triggerek vs. elektronikus dobok, Szekvencerek használata, Audio processzálás, Pad-to-MIDI konverterek általános technikai paraméterei, Dob programozás alapjai, “Dob emuláció”, “Szintetikus dobprogramok” Reverse Engineering Játék elektronikus pad-eken, triggerelt akusztikus dobokon, egyéb kontrollereken Perkusszív minták, Loop szegmensek, Loopok, Melodikus hangok triggerelése

Image
.

Huszár Endre önéletrajza

Hét év zongoratanulást követően tizenhárom évesen Nesztor Ivánnál kezdte meg dob tanulmányait, amelyeket öt év múlva egy ízületi probléma miatt két évre fel kellett függesztenie. A nyolcvanas évek végén a funk-popot játszó Rózsaszín Bombázók volt az első ismert zenekara, ezt követően rövid időre a Keleti Fény formációhoz szegődött. 1989-ben lépett be a magyar progresszív rock egyik legjelentősebb zenekarába, a Minibe, majd 1990-ben két évre Londonba költözött, ahol megismerkedett a Soul II Soulból és a Reggae Philharmonic Orchestrából ismert brit szaxofonos-énekessel, Sandra Granttal.

Brainwash megalapítását 1995-ben a 9:30 követte, majd egy turné a Hungarian World Music Orchestrával. 1996 és 2001 között számos reklámhoz és más alkalmazáshoz írt zenéket, két társával alapított gyártó stúdióban ez idő alatt több, mint 2000 rádió és tévéreklám készült. 2001-ben zenét írt Shakespeare - A Makrancos Hölgy c. darabjának a kecskeméti Katona József Színházban rögzített tévéváltozatához.

A zenészi munkák mellett a '90-es évek elejétől újságíróként több, mint tíz éven át volt a Zenész magazin vezető munkatársa, külföldi zenész interjúi a Zenész mellett rendszeresen jelentek meg a napi sajtóban és különböző rádiók műsorán. 1995-ben egyik alapítótagja és 2000-ig operatív igazgatója volt a 92.9 Sztár Rádiónak, amely a hazai kereskedelmi rádiózás egyik legsikeresebb, úttörő vállalkozásaként az első olyan rádió volt, amelynek formátumát közvélemény kutatások alapján alakították ki.

Jelenleg a Gramofon magazinban publikál lemezkritikákat. Az utóbbi években a Desney Baileyvel adott néhány koncertet leszámítva (Sziget Fesztivál 2001-2003) a zenével töltött idejét elsősorban a 9:30 Collective produkciónak szenteli.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >