Interjú Földi Zoltánnal |
Írta: Pecsuvácz Péter | |||||
2010. december 20. | |||||
Nem túlzás kijelenteni, hogy a székesfehérvári Felsővárosi Általános Iskola erősen sportos kötődésű. Ez persze inkább előnyt, mint hátrányt jelent, hiszen a mindennapos testmozgás az egészséges életmód szerves része. Földi Zoltánnal, az iskola igazgatójával, a város Humán Közszolgálati Szakbizottságának elnökével beszélgettem az iskolai röplabdázás rejtelmeiről, illetve az NB I-es férficsapattal ápolt kapcsolatról.
- A székesfehérvári Felsővárosi Általános Iskola és az NB I-es férfi röplabda-bajnokságban szereplő Kodolányi Masita FRKE neve szorosan összefonódott az elmúlt időszakban. Ez egy szimpla terembérletre vezethető vissza, vagy többről van szó? - Egyértelműen többről van szó, mivel a Felsővárosi Általános Iskola és az NB I-es férfi röplabda csapat hosszútávon közös jövőt tervez. - Most már el lehet mondani, hogy otthon vannak az NB I-es röplabdások a felsővárosiban. Milyen a kapcsolat az iskola és az egyesület között? - Rendkívül kiegyensúlyozott: mind az intézménynek, mind az egyesületnek fontos az együttes munka. Az iskolánk gyermekanyaga példaképként tekint a felnőtt sportolókra. Óriási motiváció és ösztönzőerő a gyerekek számára, hogy a felnőtt sportolókkal nap, mint nap találkozhatnak. - Kezdetét vette egy utánpótlásképzés az iskolában. Hogyan kapcsolódik ehhez az NB I-es gárda? - Az NB I-es gárdának rendkívül fontos az iskolában történő utánpótlás nevelés, mivel ez az NB I-es gárda a jelenleg a tabellán elfoglalt helyéhez képest csak akkor tud előrelépni, ha az utánpótlás korosztályok folyamatosan kinevelődnek.
- A német nyelvképzés és a sport kiemelt terület a Felsővárosi Általános Iskolában. Utóbbinak milyen hatásai lehetnek a gyerekek jelenére és jövőjére vonatkozóan? - Meggyőződésem, hogy a sport formálja és neveli, illetve egyfajta tartást ad az embernek. Egy gyermek esetében felnőttkori jövőképét nézve rendkívül jó ajánlólevélnek minősülhet, ha az ember korán megtanulja, s megtapasztalja a kihívás, felelősség, megmérettetés tényét. - A sport, azon belül is a röplabda jelenthet előnyt az óvodások számára iskolaválasztáskor? - Iskolaválasztáskor a szülők szívesen választanak sport irányultságú osztályt. Ebben a korban még nem igazán a klasszikus sportág kiválasztása történik. Azonban a sportirányultságú osztályban való ittlétkor kialakítható a röplabda iránti elkötelezettség.
- Egyre több röplabda tornára hivatalosak az iskolai csapatok. Vannak pozitív tapasztalatok? - Barátkoznak a gyerekek és a felkészítők a gyakori versenyeztetéssel? - Egyértelműen pozitívak a tapasztalataink, erre az elmúlt három év szakmai munkája a legjobb bizonyíték. A gyerekek megtanultak nyitni, tudatosan 3 érintős játékot játszanak, sánc formációkat tanultak, stb. Eredményeinket megnézve, diákolimpián, III. korcsoportban Székesfehérváron bajnokcsapatunk van, és képviseljük majd a várost a területi döntőn. -Visszatérve az NB I-es csapatra, az iskolások folyamatosan megnézik a felnőttek hazai mérkőzéseit. Ezek szerint kialakult egy felsővárosi szurkolótábor? - Egyértelmű szurkolótáborral rendelkezünk, közel félezren látogatják a hazai mérkőzéseket. Jómagam, mint intézményvezető, s mint a 10-es választókerület képviselője, mint a Humán Közszolgálati Szakbizottság Elnöke egyértelmű vezérszurkolóvá váltam.
- Hosszú távon mit adhat az egyesület az iskolának, és az iskola az egyesületnek? - Ezt a kapcsolatot valóban kéz a kézben lehet elképzelni és mindenféle mérlegelés nélkül kell dolgoznunk együtt, egymásért. Hogy ki mennyit profitál ebből a kapcsolatból külön bontva nem is lehet, nem is kell megfogalmazni, a végcél közös, hogy Székesfehérvár Megyei Jogú Város csapatsportjaiban majdan egy újabb bajnokot köszönthessünk, Székesfehérvár férfi röplabda csapatát.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|