Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap
Megnyíltak a kormányablakok Nyomtatás E-mail
Írta: MTI, Fidesz   
2011. január 04.

Image"Megnyíltak hétfő reggel a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok." - jelentette be a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár hétfőn Szekszárdon. "A kormányablakokkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek, ezek lesznek az egyablakos ügyintézés "csírái", ahol 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni." - mondta Szabó Erika, a szekszárdi Garay téri iroda, egyben a kormányablakok országos ünnepélyes megnyitóján.

 

Az államtitkár a területi közigazgatás mérföldkövének nevezte az ügyfélszolgálati irodák létrehozását, amelyek célja az ügyfélbarát közigazgatás kialakítása. Emlékeztetett: a kormány szeptember 2010. elsejével megalakította a megyei és fővárosi közigazgatási hivatalokat, 2011. január elsején pedig létrejöttek a tizennégy szakigazgatási szervet magukba foglaló megyei kormányhivatalok.

A hivatalok ügyfélszolgálati irodái huszonkilenc helyszínen kezdték meg működésüket; a megyeszékhelyeken egy-egy, a fővárosban négy kormányablak nyílt, és további hét megyei jogú városban - Érden, Cegléden, Vácon, Hódmezővásárhelyen, Sopronban, Nagykanizsán és Dunaújvárosban - fordulhatnak az irodákhoz az állampolgárok.

Szabó Erika kitért arra: a kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél - többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél - továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.

Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta: a hétköznap reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablakok munkatársai teljes körű tájékoztatást adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is.

Tájékoztatása szerint a huszonkilenc ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben. Szabó Erika hozzátette: az új ügyfélszolgálati irodák 2013-ig fokozatosan átveszik az okmányirodák feladatait, és ugyancsak 2013. január elsejével szeretnék újra létrehozni a hagyományos járási rendszert, és a leendő járási székhelyeken is kormányablakokat nyitnak.

A kormányablakok helyszínei:

Budapest 1081 Budapest Fiumei út 19/a

Budapest 1112 Budapest Bartók Béla út 120-122.

Budapest 1133 Budapest Visegrádi utca 110-112.

Budapest 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c

Baranya: 7623 Pécs Nagy Lajos király útja 3.

Bács-Kiskun: 6000 Kecskemét, Izsáki út 8.

Békés: 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.

Borsod-Abaúj-Zemplén: 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1.

Csongrád: 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1.

Csongrád: 6741 Szeged Rákóczi tér 1.

Fejér: 2400 Dunaújváros Vasmű út 39.

Fejér: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 10.

Győr-Moson-Sopron: 9021 Győr, Árpád u 32.

Győr-Moson-Sopron: 9400 Sopron, Új utca 26.

Hajdú-Bihar: 4026 Debrecen, Darabos u. 9-11. B épület

Heves: 3300 Eger, Klapka Gy. u. 9.

Jász-Nagykun-Szolnok: 5000 Szolnok, Kossuth tér 5/a

Komárom-Esztergom: 2800 Tatabánya, Népház u. 12.

Nógrád: 3100 Salgótarján, Zemlinszky Rezső út 9.

Pest: 2700 Cegléd, Kossuth tér 7.

Pest: 2030 Érd Budai út 7.

Pest: 2600 Vác Dr. Csányi László krt.16.

Somogy: 7400 Kaposvár Csokonai u. 3.

Szabolcs-Szatmár-Bereg: 4400 Nyíregyháza Hősök tere 3.

Tolna: 7100 Szekszárd, Garay tér 4-6.

Vas: 9700 Szombathely, Hunyadi u. 45.

Veszprém: 8200 Veszprém Óvári Ferenc út 7.

Zala: 8800 Nagykanizsa Fő u. 24.

Zala: 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 9-11.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >