Megnyíltak a kormányablakok |
Írta: MTI, Fidesz | |||||
2011. január 04. | |||||
"Megnyíltak hétfő reggel a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok." - jelentette be a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár hétfőn Szekszárdon. "A kormányablakokkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek, ezek lesznek az egyablakos ügyintézés "csírái", ahol 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni." - mondta Szabó Erika, a szekszárdi Garay téri iroda, egyben a kormányablakok országos ünnepélyes megnyitóján.
Az államtitkár a területi közigazgatás mérföldkövének nevezte az ügyfélszolgálati irodák létrehozását, amelyek célja az ügyfélbarát közigazgatás kialakítása. Emlékeztetett: a kormány szeptember 2010. elsejével megalakította a megyei és fővárosi közigazgatási hivatalokat, 2011. január elsején pedig létrejöttek a tizennégy szakigazgatási szervet magukba foglaló megyei kormányhivatalok. A hivatalok ügyfélszolgálati irodái huszonkilenc helyszínen kezdték meg működésüket; a megyeszékhelyeken egy-egy, a fővárosban négy kormányablak nyílt, és további hét megyei jogú városban - Érden, Cegléden, Vácon, Hódmezővásárhelyen, Sopronban, Nagykanizsán és Dunaújvárosban - fordulhatnak az irodákhoz az állampolgárok. Szabó Erika kitért arra: a kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél - többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél - továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok. Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta: a hétköznap reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablakok munkatársai teljes körű tájékoztatást adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is. Tájékoztatása szerint a huszonkilenc ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben. Szabó Erika hozzátette: az új ügyfélszolgálati irodák 2013-ig fokozatosan átveszik az okmányirodák feladatait, és ugyancsak 2013. január elsejével szeretnék újra létrehozni a hagyományos járási rendszert, és a leendő járási székhelyeken is kormányablakokat nyitnak. A kormányablakok helyszínei:
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|