Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Gazdaság arrow Adminisztráció-csökkentéssel a vállalkozásokért
Adminisztráció-csökkentéssel a vállalkozásokért Nyomtatás E-mail
Írta: kormany.hu   
2011. július 08.

Image"A vállalkozások adminisztrációs terheinek csökkentése és a Nemzeti Egységes Kártyarendszer bevezetésének folyamata mellett az otthonvédelmi törvény pontjainak terv szerinti végrehajtása is téma volt a kormányülésen." – tájékoztatott Kovács Zoltán.

 

A kormány az 500 milliárd forintos, vállalkozói terhek csökkentését célzó programját az idei év egyik fő célkitűzéseként kezeli – fogalmazott a kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, rámutatva: az adminisztratív terhek csökkentésére különösen nagy szükség van, ugyanis egy átlagos vállalkozó Magyarországon háromszor nagyobb bürokratikus teherrel kénytelen szembenézni, mint az Európai Unió más tagállamaiban élő társai. Ebből a programból eddig 105 milliárdos tehercsökkentés valósult meg, javítva a vállalkozások helyzetét – mutatott rá az államtitkár.

A kormányülés témája volt a Nemzeti Egységes Kártyarendszer kialakítása is. A rendszer kidolgozásának határideje november 30., a rendszert pedig előreláthatóan a jövő év elején vezetik majd be – tájékoztatott Kovács Zoltán. Ez is egy olyan lépés – húzta alá az államtitkár -, mely az állampolgárok életét könnyítené meg az adminisztrációs terhek csökkentésével, hiszen az a cél, hogy a most forgalomban lévő okmányokat egy chipkártya váltsa fel.

A kormány mai ülésén foglalkozott a lakáshitelesek helyzetével, és a megsegítésükre elfogadott öt pontból álló otthonvédelmi akciótervvel is – mutatott rá Kovács Zoltán. A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár elmondta: az akcióterv öt pontjából a negyedik is időben megvalósulni látszik, hiszen az árfolyamgát június 30-án hatályba lép, törvény készült az árverési kvótáról és július 4-én megjelent az a kormányrendelet, amely a devizaalapú jelzáloghitelezést szigorú feltételekkel feloldja.

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány június 28-i határozatának értelmében zajlik az eszközkezelő működési feltételeinek kidolgozása, a működtetéshez szükséges források átcsoportosítása. Minderre a kormányhatározatban július 31-i határidőt tűzött ki a kormány, a forrásbiztosítást követően 30 napon belül az eszközkezelő felállhat, az NFM alá tartozó Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. útján.

A kormány most ülésén az eszközkezelő felállításához szükséges feladatokat tekintette át, és elmondható, hogy a kitűzött határidőn belül az eszközkezelő létre fog jönni – fogalmazott Kovács Zoltán.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >