Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Hírek
Megbukni, de nem elbukni? Nyomtatás E-mail
Írta: Temesvári Márta   
2011. július 22.

ImageA pótvizsgára kényszerülő diákok több mint felénél „csak” az alapokat kell pótolni. Amíg a gyerekek többsége még csak barátkozik a nyári szünet gondolatával és a könyveket messzire elpakolják, addig több társuknak is pótvizsgára kell készülnie, mert bizonyítaniuk kell, hogy maradhatnak az osztályukban. Habár egy teljes éves anyagot kell pótolniuk az érintett diákoknak és nagyon kevés az idő, nincsen minden veszve. Összeállításunkban a diaktanito.hu pótvizsga felkészítő portál vezetője volt segítségünkre.

 

- Mi miatt buknak a gyerekek? - Szinte hihetetlen, de a lustaság, az oda nem figyelés és a nem tanulás mellett majdnem 55% azon diákok aránya, akik már az alapokat jelentő tudást hiányosan sajátítják el a tanév folyamán és emiatt képtelenek lépést tartani az órán elhangzottakkal. Hiába próbálnak tanulni a megfelelő alapok nélkül szinte lehetetlen megfelelő osztályzatokat elérni, legyen szó bármelyik tárgyról. Az iskolai keretek között lehetetlen az ilyen sötét foltok felderítése már pusztán a diákok létszáma miatt is.

- A Buktatás szükséges, vagy kerülendő?

- Amennyiben az iskolák és pedagógusok szempontjából vizsgáljuk a buktatás kérdését, összetett a probléma. A pedagógusnak érdeke és feladata, hogy az osztályába járó megfelelő tudásszinttel nem rendelkező, az elvárásokat teljesíteni nem tudó gyermeket megbuktassa. Ugyanis ezen diákok lassítják az oktatás tempóját, így hátráltatják mind a diáktársaikat, mind a tanárt. Ezzel némileg ellentmondásban van, hogy több iskolában igazgatói utasításra lehetőség szerint kerülni kell a buktatást, ugyanis ez az egyik fő mérőszáma az iskola teljesítményének a fenntartó oldaláról. Minél több a bukás, annál inkább gondolhatja a tulajdonos, hogy az oktatás minősége hagy kívánni valót maga után, holott ez a többi nebulónak pont, hogy a minőségi tanulás lehetőségét adja meg.

- 2 hónap alatt egy évi anyag?

- Attól, hogy az iskolák nem szívesen buktatnak, ne gondolja senki, hogy egy pótvizsga sétagalopp. - hívta fel a figyelmet Tóth Béla, a diaktanito.hu pótvizsga felkészítő portál vezetője - Gondoljunk csak bele, augusztus közepén, végén vannak a pótvizsgák, így aki most nem kezd el tanulni, annak már 2 egész hónapja sem marad a felkészülésre. A dolog nehézsége elsősorban, hogy nagy anyagrészt kell gyorsan elsajátítania a diákoknak, ami leginkább a felsőoktatásban gyakori vizsgákhoz hasonlítható. Tovább nehezíti ezt, hogy az általános- és középiskolákba járó gyerekeknek vizsgafelkészülésben érhetően nincs tapasztalatuk.

-Kérjünk nyugodtan segítséget!?

- Az érintett szülők úgy érezhetik, hogy túl sok a megtanulandó anyag és túl kevés rá az idő, pedig a rendszeres tanulásra koncentrálással a vizsgához minimálisan szükséges tudásszint igenis megszerezhető. Ehhez elhatározásra, kitartásra és a gyermeknek sok esetben segítségre van szüksége. A hatékonyság abban rejlik, hogy érthetően magyarázzunk alkalmazkodva a tanuló gondolkodásmódjához, megfelelő ütemtervvel biztosítsuk, hogy ne időzzön túl sokat egy-egy anyagrészen.

Amennyiben mindez a szülőknek nehézséget okoz, érdemes ismerőstől, tanároktól, vagy diáktanítóktól segítséget kérni. Fontos, hogy a segítő mindig kéznél van, ha elakadna a diák és rávilágít az összefüggésekre. Lényeges elem, hogy olyan segítőt válasszunk, aki szót ért a fiatalok nyelvén, azaz érdemben meg tudja érteni, hogy mivel tud a gyermeknek a legtöbbet és a leginkább hatékonyan segíteni, legyen szó reál, humán vagy akár idegen nyelvi tantárgyról.

Akár egy nehezebben értelmezhető anyagrész világossá tételével, át lehet segíteni a gyermeket a holt ponton, meghozva az önbizalmát a sikerélmény által. A hiányosságokra a magánórákon hamar fény derül és máris könnyebb, lendületesebb a tanulás. A diáktanító segítsége által a gyerekek azt is megszokják, hogy huzamosabb ideig a tanulással foglalkozzanak, és nem kalandozhatnak el a gondolataik.

- Lássuk be, heti 3 alkalommal másfél óra együtt tanulás egy diáktanítóval igazán nem nagy áldozat az évismétlés elkerülése érdekében. Marad elég idő a szórakozásra és a gyermek szégyenkezés helyett folytathatja az iskolát a többi osztálytársával együtt a megszokott osztályában. - állítja Tóth Béla.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >